AVG neemt Location Labs over

Het beveiligingsbedrijf AVG neemt Location Labs over, een leverancier van mobile device management (MDM)-oplossingen en mobiele beveiligingstechnologie. De producten van Location Labs worden naar verwachting opgenomen in de bestaande portfolio van AVG.

Met de overname wil AVG zijn positie op de markt voor mobiele security versterken. Deze markt moet AVG in 2015 60 tot 70 miljoen dollar omzet opleveren. Het bedrijf verwacht deze activiteiten snel te kunnen laten groeien en in 2016 met mobiele security een omzet van 100 miljoen dollar te realiseren.

"Location Labs heeft succesvol de code gekraakt voor mobiele monetarisering met behulp van zijn succesvolle business model met industriepartners. Deze overname versnelt AVG's mobiele strategie op dit gebied aanzienlijk" legt Gary Kovacs, Chief Executive Officer van AVG Technologies, uit. "Naar verwachting zijn er eind dit jaar meer verbonden mobiele apparaten op de wereld dan mensen. De gecombineerde mobiele user base van beide bedrijven geeft ons een ongeëvenaarde kans om online security te leveren aan ongeveer een 250 miljoen apparaten in een tijd waarin steeds meer mensen mobiel online gaan".

Lees ook
'Mensen moeten een wachtzin gebruiken als ze veilig willen inloggen'

'Mensen moeten een wachtzin gebruiken als ze veilig willen inloggen'

Op de eerste donderdag van mei is het Wereld Wachtwoorden Dag. Deze dag is bedoeld om betere wachtwoorden te stimuleren. Cyberaanvallen zijn aan de orde van de dag. En dus is goede wachtwoordbeveiliging cruciaal.

Sora: een historische ontwikkeling, maar mét beveiligingsrisico’s

Sora: een historische ontwikkeling, maar mét beveiligingsrisico’s

De introductie van Sora door OpenAI markeert een mijlpaal in videobewerking. De revolutionaire technologie is opwindend, maar roept tegelijkertijd vragen op over de gevolgen van de rol van AI bij het maken van digitale content en cybersecurity.

Terugblik met Remco Geerts van Tesorion

Terugblik met Remco Geerts van Tesorion

InfosecurityMagazine bestaat tien jaar. Wat is er in die tijd veranderd? Die vraag is voorgelegd aan Remco Geerts. Remco is bij Tesorion verantwoordelijk voor strategie en innovatie. Hij zit ruim 25 jaar in de sector. Hierdoor is hij niet alleen de juiste persoon voor die functie, maar ook voor dit interview.