Philipse Business School en DMCC slaan handen ineen

DMCC

Philipse Business School, dé opleider voor klantcontact en privacy consultancyorganisatie DMCC Nederland hebben de handen ineen geslagen en bieden vanaf vandaag samen e-learning voor privacy bewustwording van klantenservicemedewerkers aan. DMCC had in haar e-learning portfolio al langer een privacy e-learning suite beschikbaar, waarmee organisaties hun personeel in alle geledingen kunnen voorbereiden op de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Van Privacy Basics, tot Privacy Awareness en Security Awareness.

Met Philipse Business School heeft DMCC nu “Privacy Awareness voor Customer Service” ontwikkeld, een e-learning programma specifiek voor privacy bij klantenservice. Dit e-learning programma is één van de producten en diensten die Philipse Business School aanbiedt in haar portfolio specifiek gericht op invoering binnen klantcontact organisaties.

Klantenservice is het voorportaal

Klantenservice gaat straks een hele belangrijke rol spelen in het kader van privacy van klanten. “Consumenten krijgen straks meer rechten en de verwachting is dat ze daar ook gebruik van gaan maken.”, aldus Patrick Jordens, directeur DMCC. “Die klanten komen natuurlijk binnen met hun vragen op customer service afdelingen. Hoe de klantenservicemedewerker hierop is voorbereid door middel van training en bewustwording is van belang voor het gevoel dat de klant overhoudt aan zijn privacy bij de bewuste organisatie.” “Vertrouwen is het sleutelwoord”, voegt Anja Hulsenboom van Philipse Business School, hier nog aan toe. “Zorg dat medewerkers en leidinggevenden de nieuwe regels goed uit kunnen leggen aan elkaar en aan klanten, maar vooral kunnen toepassen in hun gedrag op de werkvloer. Een aantal praktische handvatten maakt dit een stuk gemakkelijker”.

Voorbereiding op de komst van de AVG

In voorbereiding op de AVG moeten klantcontact organisaties hun personeel trainen en bewust maken. Jordens: “Voor ons was het een logische keuze om voor het ontwikkelen van een specifieke privacy e-learning voor customer service de samenwerking met Philipse Business School te zoeken. Wat mij betreft hét kennishuis voor klantcontact.”

De AVG gekoppeld aan de werkvloer

In de e-learning modules krijgen de medewerkers alle nieuwe regels uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden. Wat betekent de nieuwe wet voor jouw werk? Hoe ga je bijvoorbeeld om met vragen van klanten over het “recht om vergeten te worden”? Welk antwoord past hier goed, en hoe zorg je dat de klant zich gehoord voelt, en je tegelijkertijd goed uitlegt wat dit betekent? Maar ook voor managers zijn er nieuwe situaties die vragen om extra uitleg. Hoe ga je als manager om met het sturen op “minimale registratie” in de diverse klantsystemen, waar we de afgelopen jaren vooral zoveel mogelijk informatie van klanten hebben geregistreerd, om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn? En hoe ga je de service aan klanten borgen? Het nieuwe diensten aanbod is vooral gericht op praktische handvatten, gericht op specifieke toepassing binnen klantcontactomgevingen.

Lees ook
Solvinity neemt meerderheidsbelang in Securify

Solvinity neemt meerderheidsbelang in Securify

Solvinity, leverancier van Secure Managed IT Services, maakt vandaag een strategische samenwerking bekend met Securify, specialist in agile security, pentesting en red teaming. Securify blijft als zelfstandige onderneming opereren onder Solvinity, dat een meerderheidsbelang verwerft.

Cybersecurity Knowledge Summit markeert vijf jaar samenwerking Nederland en Japan bescherming vitale infrastructuur

Cybersecurity Knowledge Summit markeert vijf jaar samenwerking Nederland en Japan bescherming vitale infrastructuur

Op 23 juli 2021 gaat de 32ste editie van de Olympische Spelen van start in Tokyo (Japan). De Olympische Spelen 2021 beloven de meest innovatieve ooit te worden. Dit uit zich niet alleen in de introductie van nieuwe takken van sport, maar ook in de voorbereidingen die vooraf zijn gegaan in aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen

Publiek-Privaat samenwerkingsverband lanceert Security Check Procesautomatisering

Publiek-Privaat samenwerkingsverband lanceert Security Check Procesautomatisering

Een Publiek-private samenwerking tussen het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK), Digital Trust Center (DTC), Deloitte, VNG-IBD, Novel-T, NCSC, Siemens, ASML, Accenture en de Cybersecurity Alliantie, die belangen behartigt op het gebied van cyberveiligheid in operationele techniek (OT), introduceert vandaag de Security Check Procesaut1