Mimecast helpt klanten aan AVG te voldoen

ssl-2890762_960_720-pixabay-Tumisu

Mimecast, leverancier voor oplossingen voor e-mailsecurity en archivering, gaat zijn klanten helpen te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daartoe heeft Marc French zich aangesloten bij het managementteam. In zijn rol als chief trust officer en data protection officer wordt hij de drijvende kracht achter de AVG-inspanningen van het bedrijf.

Volgens Gartner voldoet op 25 mei 2018 slechts de helft van alle organisaties volledig aan de nieuwe privacywetgeving. Om naleving van de AVG voor klanten te vereenvoudigen biedt Mimecast verschillende tools en opties aan:

  1. Case Review App De Mimecast Case Review App levert tools voor het doorzoeken van e-mail naar specifieke data. Dat is waardevol voor bijvoorbeeld e-discovery en het recht van inzage, waarbij betrokkenen inzage in en/of toegang tot hun persoonsgegevens kunnen eisen.
  2. Data Protection Impact Assessments (DPIA's) Mimecast stelt middelen ter beschikking voor het uitvoeren van in bepaalde omstandigheden verplichte risicoanalyses (Data Protection Impact Assessments).
  3. Delen van kennis en best practices Mimecast stelt kennis en best practices ter beschikking via bijvoorbeeld blogs en whitepapers. Klanten kunnen terecht bij het bedrijf voor vragen en problemen rondom AVG-compliance.
  4. Contractuele commitment Mimecast doet in contracten met klanten de toezegging de AVG na te leven en de privacy van haar klanten zo goed mogelijk te beschermen.

Grote rol voor e-mail

E-mail speelt een grote rol als het gaat om AVG-compliance. Elektronisch berichtenverkeer bevat immers vaak privacygevoelige persoonsgegevens. Beveiliging, archivering en beschikbaarheid van e-mail zijn dan ook cruciaal. Om klanten te helpen met AVG-compliance biedt Mimecast een portfolio van cloudgebaseerde e-mailservices aan.

"Nieuwe aanvallen vormen elke dag een bedreiging voor de gegevensbeveiliging. Tegelijkertijd hebben werknemers in toenemende mate behoefte aan gecontroleerde en permanente toegang tot mailarchieven", aldus Marc French, senior vice president en chief trust officer van Mimecast. "We stemmen onze cloudservices af op nieuwe privacybeleidsregels en vereisten voor een veilig internet."

Transparantie

French: "Daarnaast heeft Mimecast beveiligings- en gegevensbeschermingsmaatregelen geïmplementeerd die helpen met de bescherming van klantgegevens en AVG-compliance. Onze voortdurende certificeringen en auditrapporten bieden transparantie. Ten slotte communiceren we onze interne controles aan onze klanten en partners en delen we onze ervaringen en best practices rondom AVG-compliance."

Meer over
Lees ook
AVG wil zoek- en browsergeschiedenis van klanten verkopen

AVG wil zoek- en browsergeschiedenis van klanten verkopen

Antivirusbedrijf AVG mag de zoek- en browsergeschiedenis van gebruikers verkopen aan derde partijen. Dit blijkt uit het nieuwe privacybeleid van AVG. Wel belooft het bedrijf de data eerst te anonimiseren. Het nieuwe privacybeleid van AVG geldt vanaf 15 oktober. Het bedrijf stelt zelf overigens tegenover Wired dat zijn privacybeleid al langer de mo1

AVG demonstreert privacybril die gezichtsherkenning moet voorkomen

AVG demonstreert privacybril die gezichtsherkenning moet voorkomen

Met behulp van gezichtsherkenning is het mogelijk mensen nauwkeurig te identificeren. De technologie is tegenwoordig beschikbaar op allerlei mobiele apparaten zoals smartphones, waardoor gebruikers overal het risico lopen met behulp van gezichtsherkenning herkend te worden. Voor wie dit niet wil is er nu een oplossing: de privacybril. AVG heeft op1

AVG neemt Location Labs over

AVG neemt Location Labs over

Het beveiligingsbedrijf AVG neemt Location Labs over, een leverancier van mobile device management (MDM)-oplossingen en mobiele beveiligingstechnologie. De producten van Location Labs worden naar verwachting opgenomen in de bestaande portfolio van AVG. Met de overname wil AVG zijn positie op de markt voor mobiele security versterken. Deze markt mo1