Mimecast helpt klanten aan AVG te voldoen

ssl-2890762_960_720-pixabay-Tumisu

Mimecast, leverancier voor oplossingen voor e-mailsecurity en archivering, gaat zijn klanten helpen te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daartoe heeft Marc French zich aangesloten bij het managementteam. In zijn rol als chief trust officer en data protection officer wordt hij de drijvende kracht achter de AVG-inspanningen van het bedrijf.

Volgens Gartner voldoet op 25 mei 2018 slechts de helft van alle organisaties volledig aan de nieuwe privacywetgeving. Om naleving van de AVG voor klanten te vereenvoudigen biedt Mimecast verschillende tools en opties aan:

  1. Case Review App De Mimecast Case Review App levert tools voor het doorzoeken van e-mail naar specifieke data. Dat is waardevol voor bijvoorbeeld e-discovery en het recht van inzage, waarbij betrokkenen inzage in en/of toegang tot hun persoonsgegevens kunnen eisen.
  2. Data Protection Impact Assessments (DPIA's) Mimecast stelt middelen ter beschikking voor het uitvoeren van in bepaalde omstandigheden verplichte risicoanalyses (Data Protection Impact Assessments).
  3. Delen van kennis en best practices Mimecast stelt kennis en best practices ter beschikking via bijvoorbeeld blogs en whitepapers. Klanten kunnen terecht bij het bedrijf voor vragen en problemen rondom AVG-compliance.
  4. Contractuele commitment Mimecast doet in contracten met klanten de toezegging de AVG na te leven en de privacy van haar klanten zo goed mogelijk te beschermen.

Grote rol voor e-mail

E-mail speelt een grote rol als het gaat om AVG-compliance. Elektronisch berichtenverkeer bevat immers vaak privacygevoelige persoonsgegevens. Beveiliging, archivering en beschikbaarheid van e-mail zijn dan ook cruciaal. Om klanten te helpen met AVG-compliance biedt Mimecast een portfolio van cloudgebaseerde e-mailservices aan.

"Nieuwe aanvallen vormen elke dag een bedreiging voor de gegevensbeveiliging. Tegelijkertijd hebben werknemers in toenemende mate behoefte aan gecontroleerde en permanente toegang tot mailarchieven", aldus Marc French, senior vice president en chief trust officer van Mimecast. "We stemmen onze cloudservices af op nieuwe privacybeleidsregels en vereisten voor een veilig internet."

Transparantie

French: "Daarnaast heeft Mimecast beveiligings- en gegevensbeschermingsmaatregelen geïmplementeerd die helpen met de bescherming van klantgegevens en AVG-compliance. Onze voortdurende certificeringen en auditrapporten bieden transparantie. Ten slotte communiceren we onze interne controles aan onze klanten en partners en delen we onze ervaringen en best practices rondom AVG-compliance."

Meer over
Lees ook
De AVG – wat staat er in en wat moet ik doen?

De AVG – wat staat er in en wat moet ik doen?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming, de AVG, of op zijn Engels de GDPR: er zijn al internetpagina’s vol over geschreven. De datum 25 mei 2018 staat in ons geheugen gegrift (toch?). Ik vraag mij dus af wat ik hier dan aan toe kan voegen, genoeg experts zou je zo denken? Nou na het volgen van de Training tot Data Protection Officer denk ik d1

Slechts 12% van de Nederlandse bedrijven is voorbereid op AVG

Slechts 12% van de Nederlandse bedrijven is voorbereid op AVG

Nog een klein jaar en dan moeten alle organisaties in Nederland voldoen aan de EU-verordening over privacy en databescherming. Deze is veel strenger dan de huidige wet bescherming persoonsgegevens. Toch is slechts 12 procent van de organisaties op dit moment helemaal voorbereid op de nieuwe regels. Dat is nauwelijks meer dan aan het begin van dit1

Qualys Cloud Platform helpt bij beoordelen en beheren van GDPR-risico’s

Qualys  biedt zijn klanten met zijn cloudplatform mogelijkheden om te voldoen aan de eisen van de General Data Protection Regulation (GDPR) van de Europese Unie. Met speciaal voor dit doel ontwikkelde profielen, workflows en rapportages hebben klanten continu inzicht in hun IT-assets en kunnen ze data verzamelen en risico’s evalueren. Hiermee zijn klanten niet alleen GDPR-compliant, maar helpt het ze persoonlijke informatie in IT-omgevingen en bij derde partijen over de gehele wereld voortdurend te beschermen. Als de GDPR van kracht is, moeten organisaties over de gehele wereld de persoonlijk1