156.000 klanten getroffen door cyberaanval op Britse ISP TalkTalk

Bij de aanval op de Britse internetprovider TalkTalk zijn de gegevens van ruim 156.000 klanten gestolen. De aanvallers hebben 15.000 volledige rekeningnummers en bankcodes kunnen inzien, terwijl 28.000 nummers die slechts gedeeltelijk zijn opgeslagen zijn ingekeken.

Dit blijkt uit eigen onderzoek van TalkTalk. De Britse internetprovider werd op 21 oktober getroffen door een cyberinbraak waarbij aanvallers toegang wisten te krijgen tot klantgegevens. Het was tot nu toe echter onduidelijk hoeveel klanten exact door de aanval zijn getroffen. Het uiteindelijk cijfer ligt een stuk lager dan eerdere schattingen, die uitkwamen op 4 miljoen getroffen klanten. Inmiddels zijn vier verdachte opgepakt voor de cyberaanval.

Alle getroffen klanten zijn door TalkTalk ingelicht. Klanten krijgen een jaar kredietmonitoring aangeboden om de impact van eventueel misbruik van hun financiële gegevens te beperken

Lees ook
Cybergroep richt zich op Europese overheidsfunctionarissen met phishingaanvallen

Cybergroep richt zich op Europese overheidsfunctionarissen met phishingaanvallen

Onderzoekers van Proofpoint hebben een groep cybercriminelen ontdekt genaamd TA473, ook wel bekend als Winter Vivern. Deze groep richt zich op militaire, overheids- en diplomatieke bedrijven in Europa die betrokken zijn bij de Russisch-Oekraïense oorlog. Ze maken gebruik van een kwetsbaarheid in Zimbra software om ongepatchte webmail portals te vi1

Fortinet helpt met oprichting Cybercrime Atlas

Fortinet helpt met oprichting Cybercrime Atlas

Het Cybercrime Atlas-initatief brengt wereldwijde leiders samen om de activiteiten, structuren en netwerken van cybercriminelen in kaart te brengen en te ontmantelen

Barracuda: schade e-mailaanval op bedrijven loopt op tot ruim 1,2 miljoen euro per incident

Barracuda: schade e-mailaanval op bedrijven loopt op tot ruim 1,2 miljoen euro per incident

Barracuda Networks heeft zijn 2023 Email Security Trends rapport gepubliceerd, dat laat zien hoe aanvallen via e-mail organisaties over de hele wereld treffen. Daarbij valt op dat de Benelux behoort tot de regio’s met de hoogste schade en meeste impact door succesvolle e-mailaanvallen. 85 procent van de ondervraagde organisaties in de Benelux is i1