156.000 klanten getroffen door cyberaanval op Britse ISP TalkTalk

Bij de aanval op de Britse internetprovider TalkTalk zijn de gegevens van ruim 156.000 klanten gestolen. De aanvallers hebben 15.000 volledige rekeningnummers en bankcodes kunnen inzien, terwijl 28.000 nummers die slechts gedeeltelijk zijn opgeslagen zijn ingekeken.

Dit blijkt uit eigen onderzoek van TalkTalk. De Britse internetprovider werd op 21 oktober getroffen door een cyberinbraak waarbij aanvallers toegang wisten te krijgen tot klantgegevens. Het was tot nu toe echter onduidelijk hoeveel klanten exact door de aanval zijn getroffen. Het uiteindelijk cijfer ligt een stuk lager dan eerdere schattingen, die uitkwamen op 4 miljoen getroffen klanten. Inmiddels zijn vier verdachte opgepakt voor de cyberaanval.

Alle getroffen klanten zijn door TalkTalk ingelicht. Klanten krijgen een jaar kredietmonitoring aangeboden om de impact van eventueel misbruik van hun financiële gegevens te beperken

Lees ook
G DATA: Agent Tesla opnieuw gearriveerd

G DATA: Agent Tesla opnieuw gearriveerd

Recente security-incidenten hebben een nieuwe variant van Agent Tesla aan het licht gebracht. Hierbij wordt een ongebruikelijk compressieformaat gebruikt om informatie te stelen: ZPAQ. Maar wat is dit precies en welk voordeel biedt het aan cybercriminelen?

Barracuda's nieuwe Cybernomics 101-rapport onthult de financiële aspecten achter cyberaanvallen

Barracuda's nieuwe Cybernomics 101-rapport onthult de financiële aspecten achter cyberaanvallen

Barracuda heeft zijn Cybernomics 101-rapport gepubliceerd, waarin de financiële aspecten en winstmotieven achter cyberaanvallen worden onderzocht. Uit het nieuwe rapport blijkt dat de gemiddelde jaarlijkse kosten om te reageren op securityinbreuken en -lekken meer dan 5 miljoen dollar bedragen.

WatchGuard: Remote Access Software steeds vaker misbruikt

WatchGuard: Remote Access Software steeds vaker misbruikt

Hackers hebben hun pijlen steeds vaker gericht op Remote Access Software. Daarnaast zijn er nieuwe technieken in omloop voor het stelen van wachtwoorden en informatie. Ook maken cybercriminelen de overstap van het gebruik van scripts naar het toepassen van andere ‘living-off-the-land’-technieken om een aanval op eindpoints te starten. Dat conclude1