Hotels van Hyatt in Amsterdam en op Schiphol besmet met kassamalware

malware

Op de kassasystemen van de Amerikaanse hotelketen Hyatt is malware aangetroffen. Ook de twee Nederlandse vestigingen van de keten - in Amsterdam en op Schiphol - zijn getroffen.

Dit blijkt uit een verklaring van Hyatt. In totaal zouden kassasystemen in 250 hotels van de hotelketen besmet zijn geraakt met malware. In het merendeel van de gevallen ging het hierbij om kassa’s in restaurants van de hotels. Ook kassasystemen van hotelbalies, parkeerplaatsen, spa’s en golfwinkels zijn echter getroffen.

De malware zou van 13 augustus tot en met 8 december 2015 actief zijn geweest. De software was gericht op het stelen van creditcardgegevens. Het is onduidelijk of aanvallers ook daadwerkelijke creditcardgegevens hebben buitgemaakt.

Lees ook
Verfijndere cyberaanvallen nog geen wake-up call

Verfijndere cyberaanvallen nog geen wake-up call

ABN ARMO: Ondanks het hoge dreigingsniveau blijft de risicoperceptie in het Nederlandse bedrijfsleven achter. Ondernemers lijken de risico’s pas te onderkennen als een aanval tot schade leidt

Van social engineering tot DMARC-misbruik: TA427’s informatieverzamelkunst

Van social engineering tot DMARC-misbruik: TA427’s informatieverzamelkunst

Onderzoekers van Proofpoint volgen verschillende dreigingsactoren, waaronder TA427. Deze dreigingsactor is ook bekend als Emerald Sleet, APT43, THALLIUM of Kimsuky en wordt gelieerd aan Noord-Korea.

Proofpoint: TA547 richt zich op Duitse bedrijven met Rhadamanthys Stealer

Proofpoint: TA547 richt zich op Duitse bedrijven met Rhadamanthys Stealer

Onderzoekers van Proofpoint identificeren een nieuwe e-mailcampagne van TA547. Deze richt zich op Duitse bedrijven en heeft als doel het afleveren van Rhadamanthys malware