Hotels van Hyatt in Amsterdam en op Schiphol besmet met kassamalware

malware

Op de kassasystemen van de Amerikaanse hotelketen Hyatt is malware aangetroffen. Ook de twee Nederlandse vestigingen van de keten - in Amsterdam en op Schiphol - zijn getroffen.

Dit blijkt uit een verklaring van Hyatt. In totaal zouden kassasystemen in 250 hotels van de hotelketen besmet zijn geraakt met malware. In het merendeel van de gevallen ging het hierbij om kassa’s in restaurants van de hotels. Ook kassasystemen van hotelbalies, parkeerplaatsen, spa’s en golfwinkels zijn echter getroffen.

De malware zou van 13 augustus tot en met 8 december 2015 actief zijn geweest. De software was gericht op het stelen van creditcardgegevens. Het is onduidelijk of aanvallers ook daadwerkelijke creditcardgegevens hebben buitgemaakt.

Lees ook
Proofpoint: rechtshandhaving verstoort LockBit

Proofpoint: rechtshandhaving verstoort LockBit

Het wereldwijde rechtshandhavingsinitiatief voor het verstoren van ransomware-operaties, onder leiding van het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, is goed nieuws voor cyberverdedigers en organisaties die nog steeds last hebben van de gevolgen van LockBit-infecties.

"Lopende campagne beïnvloedt Azure cloudomgevingen" - Proofpoint

"Lopende campagne beïnvloedt Azure cloudomgevingen" - Proofpoint

Onderzoekers van cybersecuritybedrijf Proofpoint zien een aanhoudende cloudaccount overnamecampagne. De campagne beïnvloedt tientallen Microsoft Azure-omgevingen en honderden gebruikersaccounts. Ook brengt de campagne accounts van senior executives in gevaar.

G DATA: Agent Tesla opnieuw gearriveerd

G DATA: Agent Tesla opnieuw gearriveerd

Recente security-incidenten hebben een nieuwe variant van Agent Tesla aan het licht gebracht. Hierbij wordt een ongebruikelijk compressieformaat gebruikt om informatie te stelen: ZPAQ. Maar wat is dit precies en welk voordeel biedt het aan cybercriminelen?