PayPal neemt Israëlische CyActive over

PayPal neemt het Israëlische beveiligingsbedrijf CyActive over. CyActive is een bedrijf dat zich richt op het voorspellen van cyberaanvallen, wat bedrijven de mogelijkheid geeft zich hierop voor te bereiden.

De financiële krant Globes meldt dat de overname naar verwachting op korte termijn wordt afgerond. In totaal betaald PayPal 60 miljoen dollar voor CyActive.

CyActive levert beveiligingstechnologie aan het bedrijfsleven. Het bedrijf schrijft op zijn website de toekomstige ontwikkeling van malware te kunnen voorspellen door gebruik te maken van ‘bio-geïnspireerde algoritmes en een diep inzicht in black hat hackprocessen’.

Lees ook
DataExpert kondigt overname Avian Digital Forensics aan

DataExpert kondigt overname Avian Digital Forensics aan

DataExpert kondigt de overname aan van Avian Digital Forensics, een Deens bedrijf gespecialiseerd in digitale recherche- en eDiscovery-technologieën. Met de overname van Avian versterkt DataExpert zijn aanwezigheid in de Scandinavische landen.

Orange Cyberdefense: deze 7 veelgemaakte fouten maken OT-omgevingen kwetsbaar

Orange Cyberdefense: deze 7 veelgemaakte fouten maken OT-omgevingen kwetsbaar

Volgens onderzoek van Orange Cyberdefense was de maakindustrie het afgelopen jaar het grootste doelwit van cyberaanvallen: bijna 33 procent trof deze sector. Al jaren is deze industrie het vaakst getroffen. Jeroen Wijnands, Head of OT Security bij Orange Cyberdefense, ziet bij het gros van deze bedrijven dezelfde misstappen. Dit zijn volgens hem d1

Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare heeft het API Security & Management Report gepubliceerd. Dit rapport onthult dat API's meer dan ooit worden ingezet, waardoor bedrijven de deur wijd openzetten voor meer online bedreigingen dan we eerder hebben meegemaakt. Het rapport maakt inzichtelijk dat er een kloof bestaat tussen het gebruik van API’s door bedrijven en hun vermogen1