Mimecast neemt Ataata over

E-mail- en datasecuritybedrijf Mimecast kondigt de overname aan van Ataata. Dit platform maakt gebruikers bewust van cybersecurityrisico's en leert ze dreigingen herkennen.

mimecast-300x48 Mimecast versterkt met de overname de cyberresilience voor e-mail. Ataata dringt het aantal menselijke fouten op de werkplek terug en helpt organisaties bij het veranderen van de securitycultuur. Het maakt de effectiviteit van security-awarenesstrainingen meetbaar door de gedragsverandering inzichtelijk te maken voor securityprofessionals.

Trainingen op maat

Volgens onderzoek van Vanson Bourne heeft 90 procent van de organisaties het aantal phishingaanvallen het afgelopen jaar zien toenemen. Slechts 11 procent van de respondenten antwoordde dat medewerkers voortdurend worden getraind in het herkennen van cyberaanvallen. De overige organisaties zijn vaak van mening dat trainingen moeilijk zijn uit te voeren. Reden hiervoor is dat ze niet altijd beschikken over de middelen en de juiste content die nodig is voor het vergroten van het bewustzijn van medewerkers en het voorkomen van cyberaanvallen.

Ataata biedt klanten van Mimecast één cloudplatform dat is ontworpen om risico's te beperken en fouten van medewerkers te verminderen. Op basis van gedrag en sentiment berekent Ataata per medewerker een risicoscore. Op basis van de scores en de aanbevolen verbeterpunten kunnen medewerkers trainingen op maat krijgen. De oplossing is zo ontworpen dat securityteams de beveiligingsinstellingen op medewerkersniveau kunnen kiezen.

Daadwerkelijke gedragsverandering

"Bewustwordingstrainingen op het gebied van cybersecurity worden van oudsher gezien als het afvinken van een actie voor compliancedoeleinden. Het gaat hierbij vaak om saaie video's met ingewikkelde verhalen over security. Of om nauwelijks effectieve gamification", zegt Peter Bauer, chief executive officer en oprichter van Mimecast. "Ook blijven cybercriminelen nieuwe manieren vinden voor het omzeilen van threat-detectionmethoden."

"Juist daarom is het cruciaal om werknemers dusdanig op te leiden dat zij ook daadwerkelijk hun gedrag kunnen veranderen", vervolgt Bauer. "De krachtige combinatie van Mimecasts cyberresilience voor e-mail met de trainingen en risicoscores van Ataata helpt onze klanten bij het vergroten van hun cyberresilience."

Laatste verdedigingslinie

"De meeste beveiligingsincidenten ontstaan door menselijke fouten en leiden veelal tot financieel verlies, imagoschade en soms zelfs verlies van banen", zegt Michael Madon, chief executive officer en medeoprichter van Ataata. "Organisaties moeten inzien dat werknemers hun laatste verdedigingslinie zijn. Cybersecuritytrainingen en -bewustwording hoeven niet ingewikkeld of saai te zijn, maar zijn wel cruciaal om interne risico's te beperken. Onze klanten kunnen vertrouwen op relevante content die helpt om een gedragsverandering te realiseren."

"We verheugen ons op het bundelen van onze krachten met Mimecast, zodat we organisaties ondersteunen bij een sterkere strategie voor cyberresilience, met robuuste content, risicoscores en simulaties van aanvallen", besluit Madon. "Hiermee gaan we veel verder dan de standaard security-awarenessvoorzieningen."

Meer over
Lees ook
VASCO neemt Risk IDS over

VASCO neemt Risk IDS over

VASCO Data Security International, leverancier van authenticatie, digitale handtekeningen en identiteitsmanagement, kondigt vandaag aan dat het bedrijf een definitief akkoord heeft bereikt om Risk IDS te acquireren. Risk IDS levert authenticatieoplossingen aan de globale bankwereld met een focus op online transactie risicomanagement en intelligent1

Palo Alto Networks neemt Morta Security over

Palo Alto Networks neemt Morta Security over

Palo Alto Networks neemt Morta Security over. Morta Security is in 2012 opgericht en opereert sindsdien voornamelijk onder de radar. Het is niet bekend hoeveel Palo Alto Networks voor het beveiligingsbedrijf uit het Amerikaanse Silicon Valley heeft betaald. Met de overname van Morta Security wil Palo Alto Networks zijn positie op de markt voor ne1

Google koopt bedrijf achter geluid-gebaseerde authentificatietechnologie

Google koopt bedrijf achter geluid-gebaseerde authentificatietechnologie

Google neemt een start-up over die zich richt op geluid-gebaseerde authentificatie. Het is niet bekend hoeveel Google voor SlickLogin heeft betaald. SlickLogin werkt aan een technologie die gebruikers de mogelijkheid geeft via een geluid met lage toonfrequentie zichzelf te identificeren op websites. Het geluid wordt gecreëerd door een speciale app1