'Microsoft neemt beveiligingsbedrijf Hexadite over'

Microsoft neemt het beveiligingsbedrijf Hexadite over. Dit bedrijf zet kunstmatige intelligentie (AI) in om security inbraken te detecteren en direct te stoppen. Microsoft betaalt 100 miljoen dollar voor Hexadite.

Dit meldt het Israëlische Calcalist. Bedrijven hebben doorgaans al geïnvesteerd in security detectietools. Dergelijke tools genereren echter veel alarmmeldingen, die in veel gevallen helaas niet allemaal opgevolgd kunnen worden. Bedrijven zien zich hierdoor genoodzaakt prioriteiten te stellen, wat in de praktijk betekent dat sommige alarmmeldingen genegeerd worden.

Hexadite wil met Hexadite Automated Incident Response Solution (AIRS) een oplossing bieden. Deze oplossing kan worden gecombineerd met bestaande security detectietools en zet AI in om alle binnenkomende alarmmeldingen te analyseren. Dit neemt security professionals veel werk uit handen, waardoor zij zich kunnen richten op alarmmeldingen die meer aandacht vereisen.

Lees ook
Qualys neemt deel aan Microsoft Security Copilot Partner Private Preview

Qualys neemt deel aan Microsoft Security Copilot Partner Private Preview

Qualys neemt deel aan de Microsoft Security Copilot Partner Private Preview. Microsoft selecteerde Qualys vanwege de lange ervaring die het bedrijf heeft met de beveiligingsoplossingen, de medewerking die het verleent aan de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit en de hechte relatie.

Cyberonzekerheid baart CEO's zorgen

Cyberonzekerheid baart CEO's zorgen

Het recente 'Cyber-Resilient CEO' rapport van Accenture legt een verrassende realiteit bloot: ondanks dat bijna alle CEO's van grote, internationale bedrijven (96%) het belang van cybersecurity erkennen, maakt 74% zich zorgen over hun vermogen om cyberdreigingen succesvol het hoofd te bieden.

Nederlandse Tweede Kamerverkiezingen het perfecte lokaas voor cybercriminelen

Nederlandse Tweede Kamerverkiezingen het perfecte lokaas voor cybercriminelen

De Nederlandse Tweede Kamerverkiezingen staan voor de deur. Politieke partijen voeren massaal verkiezingscampagnes in aanloop naar woensdag 22 november, de dag waarop de stembureaus geopend zijn en de Nederlandse kiezers hun stem uitbrengen.