IDC MarketScape: NTT gepositioneerd als leider in IDC MarketScape for Worldwide Managed Security Services 2020

NTT logo 400300

NTT Ltd, de wereldwijde global technology services provider, is gepositioneerd als leider in IDC MarketScape: Worldwide Managed Security Services (MSS) 2020 (doc #US46235320, september 2020). Het rapport benadrukt het gemak van zakendoen met NTT, en erkent NTT’s threat intelligence en nauwkeurige threat-detectiecapaciteiten.
 
Volgens het rapport, waarin NTT Ltd. en zeventien andere MSS-aanbieders worden geëvalueerd, combineert NTT zijn resources en platform tot één, waarbij het MSS-aanbod is afgestemd op bedrijfsspecifieke doelen en de basis vormt voor alle services van NTT. Het rapport benadrukt de modulaire aanpak waarmee NTT services af kan stemmen op de klant en zo waarde levert; de ondersteuning voor hybride IT- en OT-omgevingen, en de geavanceerde analytics die de spreekwoordelijke speld in de hooiberg opsporen.
 
Met het oog op de toekomst wijst IDC MarketScape ook op de voortdurende investeringen van NTT in R&D en geautomatiseerde platformen.
 
Matthew Gyde, CEO van de Security-divisie bij NTT Ltd.: “De gecontinueerde erkenning van NTT als Leider in IDC MarketScape for Worldwide MSS, na de erkenning eerder dit jaar1, als ‘leider in de Azië/Pacific IDC MarketScape, is een bevestiging van de cybersecurity-capaciteiten van NTT Ltd. en onze Secure by Design-aanpak. Met een dreigingslandschap dat zich blijft ontwikkelen en de toenemende security-risico’s hebben bedrijven behoefte aan strategische partners voor innovatieve oplossingen om hun cyberweerbaarheid te vergroten. Van met name predictive threat intelligence worden grote dingen verwacht. Om klanten op tijd van bruikbare dreigingsinformatie te kunnen voorzien en dreigingen voor hen op te sporen, blijft NTT Ltd. investeren in R&D voor de ontwikkeling van geavanceerde analysetechnieken en eigen tools.”
 
Met een wereldwijd netwerk van Security Operations Centers (SOC’s) en R&D-centers, en onze uitgebreide kennis van het dark web, heeft NTT Ltd. goed zicht op een groot deel van het wereldwijde internetverkeer. Dit geeft NTT Ltd. toegang tot data over logs, events, aanvallen, incidenten en kwetsbaarheden, waarmee het dreigingsinformatie verzamelt die klanten helpt bij het opsporen en beperken van en adequaat reageren op inbreuken.
 
Gyde: “We kijken constant naar wat we beter kunnen doen en hoe wij onze klanten de meeste waarde kunnen leveren. Zo wordt momenteel 75 procent van alle in onze SOC’s gedetecteerde dreigingen geregistreerd door supervised machine learning en dreigingsinformatie. Onze security-experts gebruiken algoritmes om patronen te herkennen, afwijkingen op te sporen en automatische securitycontrols te regisseren. Voor organisaties heeft het inbouwen van deze mate van intelligence in hun infrastructuur en applicaties de hoogste prioriteit.”
 
Download voor meer informatie het IDC MarketScape-rapport.
Lees ook
Mark Slagmolen van ProLion: ‘Databeveiliging kent meerdere stakeholders’

Mark Slagmolen van ProLion: ‘Databeveiliging kent meerdere stakeholders’

ProLion was uiteraard ook dit jaar weer aanwezig op Cloud Expo. Regional Manager Benelux, Frankrijk en Nordics Mark Slagmolen gaf twee presentaties over databeveiliging bij ondernemingen en overheden. De rol van resellers is enorm belangrijk bij het vergroten van die security, maar toch hoort Mark regelmatig dat het moeite kost om dit onderwerp bi1

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

De scheidslijn tussen informatietechnologie (IT) en operationele technologie (OT) is aan het vervagen. Om goed te functioneren zijn OT-apparaten steeds afhankelijker van data en IoT-functies. Dat zorgt echter ook voor een verhoogd risico en nieuwe securityuitdagingen. Securityleverancier TXOne specialiseert zich op het snijvlak waar IT en OT overl1

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

De Stichting Etherreclame, beter bekend als Ster Reclame, zorgt voor de verkoop van reclameruimte op radio, tv en online van de Nederlandse publieke omroep. Data speelt bij alle processen een cruciale rol en moet dus altijd beschikbaar zijn, en niet te onderscheppen of manipuleren zijn. Systeem- en netwerkarchitect Marc Punte van de Ster, legt uit1