Google koopt bedrijf achter geluid-gebaseerde authentificatietechnologie

Google neemt een start-up over die zich richt op geluid-gebaseerde authentificatie. Het is niet bekend hoeveel Google voor SlickLogin heeft betaald.

SlickLogin werkt aan een technologie die gebruikers de mogelijkheid geeft via een geluid met lage toonfrequentie zichzelf te identificeren op websites. Het geluid wordt gecreëerd door een speciale app die gebruikers op hun smartphone installeren. De gebruiker lanceert simpelweg de app, klikt op een knop en houdt de smartphone voor de microfoon van de computer om in te loggen op veilige websites.

Geluid verandert continu

De nieuwe technologie moet zeer veilig worden. De oprichters Or Zelig, Eran Galili en Ori Kabeli zeggen tegen TechCrunch dat het geluid waarmee gebruikers zich identificeren continu veranderd. Het gecreëerde geluid is afhankelijk van onder andere de locatie van de gebruiker en het tijdstip op de dag.

Het systeem moet eenvoudig te implementeren zijn in websites. De oprichters stellen dat websitebouwers slechts enkele regels met code hoeven toe te voegen aan hun website om gebruikers met het geluidgebaseerde systeem te laten inloggen.

Lees ook
'Mensen moeten een wachtzin gebruiken als ze veilig willen inloggen'

'Mensen moeten een wachtzin gebruiken als ze veilig willen inloggen'

Op de eerste donderdag van mei is het Wereld Wachtwoorden Dag. Deze dag is bedoeld om betere wachtwoorden te stimuleren. Cyberaanvallen zijn aan de orde van de dag. En dus is goede wachtwoordbeveiliging cruciaal.

Sora: een historische ontwikkeling, maar mét beveiligingsrisico’s

Sora: een historische ontwikkeling, maar mét beveiligingsrisico’s

De introductie van Sora door OpenAI markeert een mijlpaal in videobewerking. De revolutionaire technologie is opwindend, maar roept tegelijkertijd vragen op over de gevolgen van de rol van AI bij het maken van digitale content en cybersecurity.

Terugblik met Remco Geerts van Tesorion

Terugblik met Remco Geerts van Tesorion

InfosecurityMagazine bestaat tien jaar. Wat is er in die tijd veranderd? Die vraag is voorgelegd aan Remco Geerts. Remco is bij Tesorion verantwoordelijk voor strategie en innovatie. Hij zit ruim 25 jaar in de sector. Hierdoor is hij niet alleen de juiste persoon voor die functie, maar ook voor dit interview.