Criminelen stelen klantgegevens van Verizon Enterprise Solutions

hacker4-gabor-kalman

1,5 miljoen klantgegevens van Verizon Enterprise Solutions zijn in handen gevallen van criminelen na een cyberaanval. De zaak is voor Verizon extra pijnlijk, aangezien Verizon Enterprise Solutions zelf beveiligingsdiensten levert.

Dit meldt beveiligingsonderzoeker Brian Krebs in een blogpost. De gestolen gegevens worden op internet te koop aangeboden. Kopers kunnen alle klantgegevens aanschaffen voor 100.000 dollar. Wie liever een deel van de gegevens koopt kan ervoor kiezen de data in stukken van 100.000 klantgegevens te kopen, waarvoor 10.000 dollar wordt gevraagd.

Verizon zegt op de hoogte te zijn van de hack. Het beveiligingslek dat tijdens deze aanval is misbruikt is inmiddels gedicht en getroffen klanten worden door Verizon op de hoogte gesteld van de diefstal. Het bedrijf stelt dat uitsluitend ‘basale contactinformatie' van een aantal klanten is buitgemaakt bij de aanval.

Lees ook
95 procent van alle geldautomaten draait nog op Windows XP

95 procent van alle geldautomaten draait nog op Windows XP

Microsoft stopt in april met de ondersteuning voor Windows XP. Dit betekent dat het bedrijf geen beveiligingsupdates meer zal uitbrengen. Gebruikers lopen dus gevaar. Een groot probleem voor exploitanten van geldautomaten. Maar liefst 95 procent van alle geldautomaten wereldwijd draait op dit moment nog op Windows XP. Dit blijkt uit onderzoek van1

Hackers gebruiken televisies en koelkasten om spam te versturen

Hackers gebruiken televisies en koelkasten om spam te versturen

De Internet-of-Things is een ontwikkeling waar bij allerlei dagelijkse apparaten worden verbonden met internet. Ook deze apparaten worden hierdoor kwetsbaar voor cybercriminelen. Dit blijkt onder andere uit de ontdekking van een botnet dat deels is opgebouwd uit televisies en tenminste één koelkast. Het botnet is ontdekt door beveiligingsonderzoe1

'Concrete cyberdreigingen hebben veel meer impact dan waarschuwingen'

'Concrete cyberdreigingen hebben veel meer impact dan waarschuwingen'

Directe dreigingen hebben een aanzienlijk grotere impact op gebruikers dan andere tactieken zoals waarschuwingen over kwetsbaarheden. Door tactieken van cybercriminelen te hanteren kunnen beveiligingsonderzoekers gebruikers dan ook laten schrikken en hen via deze weg motiveren hun beveiliging te verbeteren. Concrete bedreigingen hebben dus meer im1