Creditcard van PayPal-baas gekloond door cybercrimineel

creditcard2

Cybercriminelen zijn erin geslaagd de creditcard van PayPal-baas David Marcus te klonen. Dit gebeurde tijdens een bezoek van de CEO aan Groot-Brittannië.

The Register meldt dat de creditcard zou zijn gekloond nadat een nog onbekende cybercrimineel een skim-apparaat aanbracht op een creditcardlezer. De creditcard van Marcus werd door dit apparaat gehaald en op deze wijze gekopieerd. Vervolgens heeft de crimineel meerdere frauduleuze transacties gedaan met de gestolen creditcard.

Marcus beschrijft het incident op zijn Twitter-account en merkt hierbij op dat zijn creditcard niet gekloond zou zijn als de winkelier betalingen met PayPal zou hebben geaccepteerd. De PayPal-CEO grijpt het incident dan ook aan om reclame te maken voor zijn eigen betalingsdienst.

Lees ook
Sora: een historische ontwikkeling, maar mét beveiligingsrisico’s

Sora: een historische ontwikkeling, maar mét beveiligingsrisico’s

De introductie van Sora door OpenAI markeert een mijlpaal in videobewerking. De revolutionaire technologie is opwindend, maar roept tegelijkertijd vragen op over de gevolgen van de rol van AI bij het maken van digitale content en cybersecurity.

Terugblik met Remco Geerts van Tesorion

Terugblik met Remco Geerts van Tesorion

InfosecurityMagazine bestaat tien jaar. Wat is er in die tijd veranderd? Die vraag is voorgelegd aan Remco Geerts. Remco is bij Tesorion verantwoordelijk voor strategie en innovatie. Hij zit ruim 25 jaar in de sector. Hierdoor is hij niet alleen de juiste persoon voor die functie, maar ook voor dit interview.

Orange Cyberdefense: deze 7 veelgemaakte fouten maken OT-omgevingen kwetsbaar

Orange Cyberdefense: deze 7 veelgemaakte fouten maken OT-omgevingen kwetsbaar

Volgens onderzoek van Orange Cyberdefense was de maakindustrie het afgelopen jaar het grootste doelwit van cyberaanvallen: bijna 33 procent trof deze sector. Al jaren is deze industrie het vaakst getroffen. Jeroen Wijnands, Head of OT Security bij Orange Cyberdefense, ziet bij het gros van deze bedrijven dezelfde misstappen. Dit zijn volgens hem d1