Forcepoint stelt CISO aan om human-centric security- en governancebeleid te leiden 

Forcepoint stelt Allan Alford aan als chief information security officer (CISO). In deze rol staat Alford aan het hoofd van Forcepoints bedrijfssecurity- en governanceprogramma, waaronder de implementatie van het interne gebruikers- en databeschermingsprogramma voor 2.700 werknemers wereldwijd valt.

Als CISO van Forcepoint speelt hij een centrale rol bij het leiden van de compliance- en certificeringsactiviteiten voor het securityaanbod van Forcepoint en werkt hij samen met engineeringteams om best practices en learnings te gebruiken bij de ontwikkeling van securityproducten. Alford legt hierbij verantwoording af aan Meerah Rajavel, chief information officer van Forcepoint, en werkt vanuit het hoofdkantoor in Austin, Texas.

“De beveiligingssector staat op een keerpunt: klanten en vendoren moeten samenwerken om tot oplossingen te komen die inzicht bieden in risicovol gedrag of afwijkend datagebruik als middel om grote datalekken te voorkomen”, zegt Rajavel. “Allan begrijpt dat er, om deze opkomende beveiligingsdreigingen aan te pakken, een nieuw paradigma nodig is voor mensen, processen en technologieën.”

Alford heeft meer dan 25 jaar ervaring in IT en security en stapt over naar Forcepoint vanuit Pearson, waar hij product and business information security officer was. Daarvóór zette hij en het productsecurityprogramma van Polycom op en beheerde het. Dat deed hij in verschillende functies, waarvan CISO de meest recente was. Hij heeft een bachelordiploma met een focus op leiderschap van DePaul University op zak en studeert momenteel verder voor het masterdiploma information systems and security.

Forcepoint biedt een systeem van cybersecuritymogelijkheden die slim met elkaar samenwerken om het human point – het snijvlak van gebruikers, kritische data en netwerken – te beschermen. Forcepoints Human Point System stelt klanten uit het bedrijfsleven en overheden in staat om het normale ritme van gebruikersgedrag en de dataflow door een organisatie te begrijpen, als middel om risico’s snel te ontdekken en uit te schakelen.

“Het human point is een spannend grensgebied dat zowel kansen biedt voor bedrijfswaarde als risico’s voor bedrijven en overheden”, zegt Alford. “Door human-centric security te combineren met een moderne blik op IT, HR en complianceprogramma’s, kunnen bedrijven als Forcepoint werknemers en partners helpen begrijpen welke kritische rol zij spelen in het tegengaan van cyberaanvallen en het beschermen van gevoelige informatie. In plaats van werken in afzonderlijke silo’s bestaande uit businessunits, IT en managementfuncties, moeten we cybersecurity beschouwen als iets dat het best werkt wanneer iedereen samenwerkt.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *