Campagne Alert Online van start

Deze week gaat de campagne Alert Online van start.  De campagne wijst Nederlandse bedrijven en burgers op digitale risico’s en brengt allerlei security gerelateerde onderwerpen onder de aandacht.

120 partners uit de publieke en private sector werken mee aan de campagne Alert Online, die van 26 oktober tot en met 6 november loopt. Het is de vierde editie van Alert Online, met dit jaar als thema ‘Digitaal verantwoord ondernemen’. De campagne heeft als doel kennis over en bewustwording rond online veiligheid te vergroten. Daarnaast moet de campagne burgers en organisaties stimuleren maatregelen te nemen om hun digitale veiligheid te vergroten.

Aftrap

De aftrap van de week vindt vandaag plaats. Staatssecretaris Dijkhoff geeft in het hoofdkantoor van VNO-NCW en MKB-Nederland in Den Haag het startschot voor de campagne. De staatssecretaris maakt tijdens de aftrap ook de resultaten bekend van het jaarlijkse onderzoek naar het niveau van cybersecurity bij verschillende doelgroepen. De campagne wordt georganiseerd door ECP Platform voor de Informatiesamenleving en de NCTV.

De komende twee weken wordt onder andere een radiospotje uitgezonden over cryptoware of ransomware. In het spotje wordt uitgelegd wat ransomware is, hoe de malware te werk gaat en wat gebruikers die doelwit worden van ransomware kunnen doen om zichzelf te verdedigen. De radiospot is via de website van Alert Online alvast te beluisteren.

Lees ook
Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare heeft het API Security & Management Report gepubliceerd. Dit rapport onthult dat API's meer dan ooit worden ingezet, waardoor bedrijven de deur wijd openzetten voor meer online bedreigingen dan we eerder hebben meegemaakt. Het rapport maakt inzichtelijk dat er een kloof bestaat tussen het gebruik van API’s door bedrijven en hun vermogen1

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

De scheidslijn tussen informatietechnologie (IT) en operationele technologie (OT) is aan het vervagen. Om goed te functioneren zijn OT-apparaten steeds afhankelijker van data en IoT-functies. Dat zorgt echter ook voor een verhoogd risico en nieuwe securityuitdagingen. Securityleverancier TXOne specialiseert zich op het snijvlak waar IT en OT overl1

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

De Stichting Etherreclame, beter bekend als Ster Reclame, zorgt voor de verkoop van reclameruimte op radio, tv en online van de Nederlandse publieke omroep. Data speelt bij alle processen een cruciale rol en moet dus altijd beschikbaar zijn, en niet te onderscheppen of manipuleren zijn. Systeem- en netwerkarchitect Marc Punte van de Ster, legt uit1