VPN-bedrijf TunnelBear wordt onderdeel van McAfee

Beveiligingsbedrijf McAfee neemt TunnelBear over, een bedrijf gespecialiseerd in Virtual Private Networks (VPN's). TunnelBear blijft zijn VPN-producten onder de vlag van McAfee doorontwikkelen.

tunnelbear-logo TunnelBear is een bedrijf dat gebruikers toegang biedt tot een VPN. Het dataverkeer van gebruikers wordt versleuteld en via dit netwerk verzonden, waardoor veilig gebruik kan worden gemaakt van iedere internetverbinding. Indien een aanvaller via bijvoorbeeld een man-in-the-middle aanval dataverkeer van een gebruiker onderschept, krijgt de aanvaller alleen versleuteld dataverkeer in handen en kan uitsluitend zien dat dit verkeer naar de VPN van TunnelBear wordt verstuurd. Het surfgedrag van gebruikers is hierdoor afgeschermd.

TunnelBear blijft producten doorontwikkelen

"De overname van TunnelBear door McAfee is een spannende kans voor ons bedrijf. TunnelBear zal de producten waar onze klanten van houden blijven ontwikkelen, maar nu met de steun en middelen van een leidend cybersecurity bedrijf", legt Ryan Dochuk, mede-oprichter van TunnelBear, uit. "McAfee deelt onze passie om iedereen te helpen op een veiliger en meer privé internet te surfen. Deze overname levert ons de middelen om onze service te ontwikkelen, uit te breiden naar nieuwe regio's en onze leidende positie in privacy en security practices in de VPN-sector te behouden."

"Deze investering is strategisch voor de consumenten business van McAfee, aangezien het onze inzet toont om de online data en het surfgedrag van onze klanten privé en veilig te houden in een tijd waarin het dreigingslandschap groeit in volume, snelheid en complexiteit", aldus Christopher Young, CEO van McAfee.

Skyhigh Networks

Het is de tweede overname door McAfee in korte tijd. Ruim twee maanden geleden nam het bedrijf Skyhigh Networks over, een bedrijf gespecialiseerd in cloud security.

Lees ook
Cyberonzekerheid baart CEO's zorgen

Cyberonzekerheid baart CEO's zorgen

Het recente 'Cyber-Resilient CEO' rapport van Accenture legt een verrassende realiteit bloot: ondanks dat bijna alle CEO's van grote, internationale bedrijven (96%) het belang van cybersecurity erkennen, maakt 74% zich zorgen over hun vermogen om cyberdreigingen succesvol het hoofd te bieden.

Nederlandse Tweede Kamerverkiezingen het perfecte lokaas voor cybercriminelen

Nederlandse Tweede Kamerverkiezingen het perfecte lokaas voor cybercriminelen

De Nederlandse Tweede Kamerverkiezingen staan voor de deur. Politieke partijen voeren massaal verkiezingscampagnes in aanloop naar woensdag 22 november, de dag waarop de stembureaus geopend zijn en de Nederlandse kiezers hun stem uitbrengen.

Nederlandse online shoppers lopen risico op emailfraude

Nederlandse online shoppers lopen risico op emailfraude

Proofpoint Inc., een cybersecurity- en compliance-bedrijf, publiceert onderzoek waaruit blijkt dat 68% van de grootste Nederlandse retailers achterloopt met elementaire cybersecuritymaatregelen. De bevindingen zijn gebaseerd op een Domain-based Message Authentication, Reporting en Conformance (DMARC) analyse van de top 50 grootste Nederlandse reta1