Voiceworks ontvangt ISO 27001-certificaat voor volledige organisatie

iso27001

Voiceworks, totaalleverancier van zakelijke data-, mobiele en vaste telefonieoplossingen, is ISO 27001 gecertificeerd. Het ISO 27001 Information Security Management System (ISMS) certificaat garandeert dat Voiceworks gegevens van klanten en die van hun eindklanten goed beschermd. Voiceworks behoort hiermee tot een relatief klein aantal telecomaanbieders in Nederland die het ISO 27001-certificaat behaald heeft voor de gehele organisatie.

De ISO 27001-certificering toont aan dat de werkwijze van Voiceworks voldoet aan de hoogste internationale veiligheidsnormen. De informatiebeveiliging geldt voor alle processen, systemen en diensten van het bedrijf. Met dit certificaat zijn veiligheidszaken, zoals het toegangsbeleid en de rechtenstructuur in bijvoorbeeld Operator Online, de intelligente webtool van Voiceworks, aangescherpt. Certificatie-instelling DNV GL heeft de ISO-certificering afgenomen en het systeem is in samenwerking met Molenaar & Plasman Solutions geïmplementeerd.

Volledige organisatie

Voiceworks heeft zijn volledige organisatie laten certificeren. "Vaak zie je dat bedrijven een specifiek onderdeel van hun organisatie laten certificeren, bijvoorbeeld enkel het datacenter. Het voordeel van een volledige certificering is dat wij met al onze systemen, processen en diensten voldoen aan de gestelde voorwaarden. Hiermee geven wij het signaal af dat we veiligheid hoog in het vaandel hebben", aldus Stijn Nijhuis, CEO van Voiceworks.

De ISO 27001-norm ziet niet alleen toe op de inrichting van processen en procedures rondom informatiebeveiliging, maar ook op de naleving, controle, toetsing en permanente verbetering ervan. Nijhuis: "Informatiebeveiliging is een continu proces. We willen blijven garanderen dat klantgegevens bij ons een veilig onderkomen hebben. Bewaking en kwaliteitsverbetering van de informatiebeveiliging is dan ook een speerpunt in onze organisatie."

Niet klaar

Steve Pit, COO van Voiceworks, begeleidde het ISO-traject. Pit benadrukt dat Voiceworks met dit certificaat op zak niet klaar is: "We zijn doorlopend bezig met de verbetering van onze dienstverlening. Dit komt tot uiting in de introductie van Operationeel Accountmanagement en de investeringen in het core netwerk."

Lees ook
ESET publiceert voorbeelden van scam-mails

ESET publiceert voorbeelden van scam-mails

Sommige scam-mails zijn bijna hilarisch amateuristisch. Maar andere pogingen zijn soms griezelig 'echt' en nauwelijks te onderscheiden van legitieme mails. Een mooi voorbeeld publiceert ESET op zijn website We Live Security: een mail van een Chinese firma die zich voordoet als een 'domain name registration supplier' die bedoeld is om te checken of1

Biometrie voor enterprise security: zinvol of onzinnig?

Nu steeds meer smartphones voorzien worden van biometrische sensoren, komt ook de vraag op wat dit soort security-maatregelen betekenen voor enterprise-organisaties? Richard Moulds, vice president Strategy bij Thales e-Security, vraagt zich in een artikel op Help Net Security af of biometrie voor zakelijk gebruik zinvol is. Of juist onzinnig? Een interessant punt dat Moulds aanstipt is de vraag of het aantal tokens bij gebruik van fingerprint scanners wel groot genoeg is. Bij gebruik van traditionele hardware tokens kunnen we putten uit een nagenoeg onbeperkt aantal tokens. Maar bij gebruik v1

Infographic: lichaamstaal zegt veel over social engineering

Infographic: lichaamstaal zegt veel over social engineering

Het Japanse Gengo heeft een interessante infographic opgesteld over de rol van lichaamstaal bij social engineering. Zoals bekend is social engineering een belangrijk hulpmiddel voor cybercriminelen om bijvoorbeeld inloggegevens van gebruikers los te krijgen. Hoewel de infographic verder gaat dan 'enkel en alleen' security-gerelateerde vormen van n1