Vier miljoen klanten van Britse provider getroffen door datadiefstal

De Britse telecom- en internetprovider TalkTalk, onderdeel van AOL, is doelwit geworden van een cyberinbraak. Aanvallers hebben toegang gekregen tot privégegevens van vier miljoen TalkTalk-gebruikers.

In eerste instantie leek het erop dat de aanvallers creditcardgegevens van klanten in handen hadden gekregen. TalkTalk heeft inmiddels echter op zijn website klanten gerustgesteld dat de aanval minder erg is dan in eerste instantie het geval leek. De aanval zou uitsluitend gericht zijn geweest op de website van de provider, waar geen volledige creditcardnummers worden opgeslagen. TalkTalk verwacht dan ook niet dat de aanvallers misbruik kunnen maken van de financiële gegevens van klanten.

Desondanks adviseert het bedrijf klanten zich aan te melden voor kredietmonitoring, waarmee misbruik van hun financiële gegevens opgespoord kan worden. Het bedrijf heeft hiervoor een deal gesloten met het bedrijf Noddle en biedt klanten 12 maanden lang gratis kredietmonitoring aan. De zaak wordt onderzocht door de Britse politie.

Lees ook
Snoopwall helpt Android-gebruikers de rechten van individuele apps in te perken

Snoopwall helpt Android-gebruikers de rechten van individuele apps in te perken

Een nieuwe app stelt Android-gebruikers in staat het gedrag en de rechten van geïnstalleerde apps nauwlettend in de gaten te houden. De app helpt gebruikers te ontdekken welke apps opvallend veel informatie over hen verzamelen en doorsturen. De app heet Snoopwall. Snoopwall is bedoeld om gebruikers een extra beveiligingslaag te geven. De software1

Wiskundig model voorspelt grootschalige cyberaanvallen

Wiskundig model voorspelt grootschalige cyberaanvallen

Grootschalige cyberaanvallen kunnen met behulp van een computermodel worden voorspeld. Onderzoekers van de Amerikaanse universiteit van Michigan hebben een wiskundige model ontwikkeld dat in staat is te berekenen wanneer dergelijke cyberaanvallen waarschijnlijk plaatsvinden. Het model is alleen geschikt voor zeer grootschalige aanvallen, zoals de1

Gegevens van 1.000 Telfort-klanten op straat door malafide app

Gegevens van 1.000 Telfort-klanten op straat door malafide app

De gegevens van ruim duizend Telfort-klanten liggen op straat nadat een cybercrimineel hen met een nepapp voor Windows Phone wist te misleiden. Dit blijkt uit onderzoek van de Gelderlander. De app 'Abonnement Status' is in de Windows Store en is voorzien van het officiële logo van Telfort. De app lijkt hierdoor voor onoplettende gebruikers een ec1