Vier miljoen klanten van Britse provider getroffen door datadiefstal

De Britse telecom- en internetprovider TalkTalk, onderdeel van AOL, is doelwit geworden van een cyberinbraak. Aanvallers hebben toegang gekregen tot privégegevens van vier miljoen TalkTalk-gebruikers.

In eerste instantie leek het erop dat de aanvallers creditcardgegevens van klanten in handen hadden gekregen. TalkTalk heeft inmiddels echter op zijn website klanten gerustgesteld dat de aanval minder erg is dan in eerste instantie het geval leek. De aanval zou uitsluitend gericht zijn geweest op de website van de provider, waar geen volledige creditcardnummers worden opgeslagen. TalkTalk verwacht dan ook niet dat de aanvallers misbruik kunnen maken van de financiële gegevens van klanten.

Desondanks adviseert het bedrijf klanten zich aan te melden voor kredietmonitoring, waarmee misbruik van hun financiële gegevens opgespoord kan worden. Het bedrijf heeft hiervoor een deal gesloten met het bedrijf Noddle en biedt klanten 12 maanden lang gratis kredietmonitoring aan. De zaak wordt onderzocht door de Britse politie.

Lees ook
Ongebruikelijke aanvalsketen TA577 veroorzaakt NTLM-datadiefstal

Ongebruikelijke aanvalsketen TA577 veroorzaakt NTLM-datadiefstal

Proofpoint identificeerde vorige week een nieuwe aanvalsketen van TA577 die NT LAN Manager authenticatie-informatie steelt. Het cybersecurity bedrijf identificeerde minstens twee campagnes die dezelfde techniek gebruikten voor het stelen van NTLM hashes op 26 en 27 februari 2024.

Proofpoint: rechtshandhaving verstoort LockBit

Proofpoint: rechtshandhaving verstoort LockBit

Het wereldwijde rechtshandhavingsinitiatief voor het verstoren van ransomware-operaties, onder leiding van het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, is goed nieuws voor cyberverdedigers en organisaties die nog steeds last hebben van de gevolgen van LockBit-infecties.

"Lopende campagne beïnvloedt Azure cloudomgevingen" - Proofpoint

"Lopende campagne beïnvloedt Azure cloudomgevingen" - Proofpoint

Onderzoekers van cybersecuritybedrijf Proofpoint zien een aanhoudende cloudaccount overnamecampagne. De campagne beïnvloedt tientallen Microsoft Azure-omgevingen en honderden gebruikersaccounts. Ook brengt de campagne accounts van senior executives in gevaar.