Tim de Groot benoemd tot Territory Manager Benelux en Nordics bij Kaspersky

Kaspersky_Tim de Groot

Kaspersky heeft Tim de Groot benoemd tot Territory Manager Benelux en Nordics. In deze rol overziet hij de sales en activiteiten in België, Nederland, Luxemburg, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en IJsland. De Groot wordt daarbij ondersteund door een sterk team en samen richten zij zich op het realiseren van de groeidoelstellingen van het bedrijf. De sales- en marketingteams rapporteren rechtstreeks aan hem.

In zijn nieuwe functie is het De Groots doel om Kaspersky’s aanwezigheid in de channel in Scandinavië te vergroten, om een grotere voetafdruk te creëren in de Benelux voor Enterprise en om strategische partners te werven voor Kaspersky’s non-EPP-portfolio in beide regio’s. Een belangrijk onderdeel van zijn rol zal zijn om ervoor te zorgen dat alle segmenten van Kaspersky’s activiteiten in Noord-Europa – SMB, Enterprise en Tangible – in lijn zijn met de wereldwijde salesstrategie van het bedrijf.



De Groot werkt al vele jaren bij Kaspersky. Hij kwam in 2010 bij het team in Nederland, aanvankelijk als Online Sales Manager Benelux. Sindsdien heeft hij verschillende functies bekleed op het gebied van sales, marketing en e-commerce. In zijn laatste functie als Business Development Manager Benelux en Nordics was hij verantwoordelijk voor de business development en marketingactiviteiten van de regio's. Voordat hij bij Kaspersky in dienst trad, werkte De Groot onder andere bij ASPA, Samas NV, ORTEC en IFF.

Als Territory Manager Benelux en Nordics rapporteert De Groot aan Morten Lehn, Managing Director Noord-Europa bij Kaspersky. "We zijn verheugd dat Tim de extra verantwoordelijkheden in zijn nieuwe rol op zich neemt - hij is een van onze top-performers," aldus Lehn. "Met zijn uitgebreide branche-ervaring en vele jaren van in-house, Kaspersky-expertise en goede leiderschapskwaliteiten, zal hij de groei van ons bedrijf in deze regio's blijven stimuleren en samen met zijn team succesvol naar de toekomst leiden."

"Ik ben zeer verheugd om een leidende rol te spelen in de Benelux en Nordics regio's en te blijven bijdragen aan een nog succesvollere en bovenal veiligere toekomst", aldus Tim de Groot, Territory Manager Benelux en Nordics bij Kaspersky. "Cyberaanvallen, securitylekken en datalekken blijven gestaag toenemen, waardoor consumenten en bedrijven van elke omvang en industrieën zich steeds bewuster worden van cybersecurity. Samen met onze partners in de Benelux en Nordics regio's zullen we blijven werken aan het gebruik van ons toekomstgerichte productportfolio om uitgebreide bescherming te bieden voor zowel particuliere als - met name - zakelijke gebruikers."

Meer over
Lees ook
Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare heeft het API Security & Management Report gepubliceerd. Dit rapport onthult dat API's meer dan ooit worden ingezet, waardoor bedrijven de deur wijd openzetten voor meer online bedreigingen dan we eerder hebben meegemaakt. Het rapport maakt inzichtelijk dat er een kloof bestaat tussen het gebruik van API’s door bedrijven en hun vermogen1

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

De scheidslijn tussen informatietechnologie (IT) en operationele technologie (OT) is aan het vervagen. Om goed te functioneren zijn OT-apparaten steeds afhankelijker van data en IoT-functies. Dat zorgt echter ook voor een verhoogd risico en nieuwe securityuitdagingen. Securityleverancier TXOne specialiseert zich op het snijvlak waar IT en OT overl1

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

De Stichting Etherreclame, beter bekend als Ster Reclame, zorgt voor de verkoop van reclameruimte op radio, tv en online van de Nederlandse publieke omroep. Data speelt bij alle processen een cruciale rol en moet dus altijd beschikbaar zijn, en niet te onderscheppen of manipuleren zijn. Systeem- en netwerkarchitect Marc Punte van de Ster, legt uit1