Stevige groei voor ESET

ESET heeft in 2014 marktaandeel gewonnen, ondanks tegenvallende cijfers van de markt als geheel. Het totale marktaandeel van ESET groeide in 2014 naar 4,6%, waar het dat jaar daarvoor nog 4,4% bedroeg.

De totale groei van ESET komt uit op 7,7%. Ter vergelijking: het groeicijfer voor de gehele markt komt volgens onderzoeksbureau IDC uit op 2,6%. De IT-beveiligingsspecialist groeit daarmee harder dan zowel de gehele markt als de top-5 van hun concurrenten.

Consumentenmarkt

In de consumentenmarkt deed ESET goede zaken. Volgens hetzelfde onderzoeksbureau stagneerde de wereldwijde groei van de endpoint security-markt voor consumenten naar 1% in 2014. Dat was voornamelijk te wijten aan de verminderde verkoop van PC's. ESET groeide in dit segment met 9,4%.

Ook in het zakelijke segment boekte ESET succes, met een groei van 6,4% in 2014. Het marktaandeel groeide daarmee met 0,1% ten opzichte van het jaar daarvoor, naar 5,4%.

Lees ook
Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare heeft het API Security & Management Report gepubliceerd. Dit rapport onthult dat API's meer dan ooit worden ingezet, waardoor bedrijven de deur wijd openzetten voor meer online bedreigingen dan we eerder hebben meegemaakt. Het rapport maakt inzichtelijk dat er een kloof bestaat tussen het gebruik van API’s door bedrijven en hun vermogen1

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

De scheidslijn tussen informatietechnologie (IT) en operationele technologie (OT) is aan het vervagen. Om goed te functioneren zijn OT-apparaten steeds afhankelijker van data en IoT-functies. Dat zorgt echter ook voor een verhoogd risico en nieuwe securityuitdagingen. Securityleverancier TXOne specialiseert zich op het snijvlak waar IT en OT overl1

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

De Stichting Etherreclame, beter bekend als Ster Reclame, zorgt voor de verkoop van reclameruimte op radio, tv en online van de Nederlandse publieke omroep. Data speelt bij alle processen een cruciale rol en moet dus altijd beschikbaar zijn, en niet te onderscheppen of manipuleren zijn. Systeem- en netwerkarchitect Marc Punte van de Ster, legt uit1