Qualys stelt cybersecurity-expert Dan Barahona aan als Chief Marketing Officer

Dan Barahona

Qualys heeft Dan Barahona aangesteld als Chief Marketing Officer (CMO). Barahona zal de organisatie door de volgende groeifase leiden en het wereldwijde marketingteam van Qualys aansturen. Hij wordt verantwoordelijk voor strategie, merk, bedrijfscommunicatie, demand generation en andere go-to-market-initiatieven. 

“Qualys biedt continu nieuwe, innovatieve cybersecurityoplossingen aan via zijn cloudgebaseerde beveiligings- en complianceplatform, met als meest recente toevoeging Vulnerability Management Detection and Response (VMDR), dat zich uitstrekt over on-premise-, endpoints, cloud-, containers-, webapplicaties en OT- en IoT-omgevingen”, zegt Dan Barahona, CMO van Qualys. “Ik ben heel blij dat ik weer onderdeel ben van het Qualys-team in de periode waarin we VMDR op de markt brengen en organisaties helpen hun beveiliging en compliance te verbeteren, terwijl ze workflows stroomlijnen, reacties automatiseren en hun kosten drastisch verlagen.” 

De carrière van Barahona omspant meer dan twintig jaar in de cybersecuritysector. In zijn vorige rol was hij Chief Marketing Officer van Anomali, marktleider in oplossingen voor threat intelligence. Daaraan voorafgaand was hij EVP Worldwide Field Operations van Qualys. Barahona heeft ruime ervaring in de aansturing en productontwikkeling van organisaties als ArcSight (overgenomen door Hewlett Packard Enterprise) en WatchDox (overgenomen door BlackBerry). Barahona behaalde een bachelor in Werktuigbouwkunde aan Rensselaer Polytechnic Institute en een master in Werktuigbouwkunde aan Cornell University. Ook bezit Barahona een MBA in Finance, behaald aan de University of Michigan.