Prakash Panjwani nieuwe CEO van WatchGuard Technologies

executive-team-prakash-panjwani-ceo

Prakash Panjwani is benoemd tot de nieuwe chief executive officer (CEO) van WatchGuard Technologies. De interim CEO, Mike Kohlsdorf, sluit zich aan bij de Raad van Bestuur

Panjwani is een bewezen topman op het gebied van informatiebeveiliging en heeft de laatste twaalf jaar gewerkt voor dataprotectiebedrijf SafeNet. Voordat hij CEO werd bij SafeNet, was hij binnen SafeNet werkzaam als senior vice president en algemeen directeur van de databeveiligingsgroep.

Ervaring en bijdrage

Tijdens zijn werkzaamheden bij SafeNet leidde Panjwani de strategische overname van twaalf bedrijven, waaronder Aladdin Knowledge Systems en Cryptocard. Hij transformeerde de softwareafdelingen. Hierdoor bood de organisatie niet alleen maar oplossingen voor het beschermen van de auteursrechten, maar leverde SafeNet een modern monetisation softwareplatform.

Panjwani heeft het productportfolio voor gegevensbescherming opnieuw gegroepeerd rondom drie snelgroeiende gebieden: cryptomanagement, data-encryptie en authenticatie. Hij voerde dit met succes uit dankzij zeer snelle productontwikkelingen en een ambitieus go-to-market plan. SafeNet is in januari 2015 voor 890 miljoen Amerikaanse dollar verkocht aan Gemalto.

“2014 was een recordjaar voor WatchGuard op het gebied van groei, productinnovatie en awards. We willen dit succes graag vasthouden en hebben daarom Prakash Panjwani als nieuwe CEO benoemd”, zegt Mike Kohlsdorf, het nieuwe lid van de Raad van Bestuur en partner bij Francisco Partners. “Prakash heeft SafeNet helpen uitgroeien van een kleine start-up tot een van de marktleiders op het gebied van datasecurity. Zijn scherpe kennis van het security-landschap gecombineerd met zijn leiderschapskwaliteiten helpen WatchGuard bij het continu leveren van kwalitatief hoogwaardige beveiligingsoplossingen.”

“Threat management en netwerkbeveiliging blijven top-of-mind bij organisaties, ongeacht hun omvang. WatchGuard heeft een goede reputatie opgebouwd als leverancier van oplossingen op deze gebieden. Zij brengen continu nieuwe producten op de markt en krijgen hiervoor veel waardering vanuit de markt”, zegt Panjwani. “Ik kijk uit om verder te gaan met dat wat Mike Kohlsdorf en zijn team het afgelopen jaar hebben opgebouwd. Ik bouw, samen met een getalenteerd team van WatchGuard en het gevestigde partnerkanaal, graag verder aan dat succes om best-in-class security-oplossingen te bieden aan organisaties wereldwijd.

Eerdere ervaring

Panjwani was gedurende zijn carrière ook werkzaam in diverse managementfuncties bij onder andere Certicom Corporation, Motorola Inc. en Tecordia (eerder bekend als Bellcore). Kijk voor meer informatie over Prakash Panjwani op zijn persoonlijke LinkedIn-profiel of via de website van WatchGuard.

 
Meer over
Lees ook
René Mulder nieuwe Managing Director van T-Systems Nederland

René Mulder nieuwe Managing Director van T-Systems Nederland

T-Systems benoemt René Mulder (45) tot Managing Director van T-Systems in Nederland per 1 december 2014. Op dit moment wordt deze positie bekleed door Jerry Boezel, die het bedrijf op eigen verzoek gaat verlaten. "De Nederlandse markt is belangrijk binnen Europa voor T-Systems. In de afgelopen drie jaar heeft Jerry Boezel de klant- en medewerkerte1

Netskope stelt Eduard Meelhuysen aan als VP Sales & GM EMEA

Netskope stelt Eduard Meelhuysen aan als VP Sales & GM EMEA

Cloud enabler Netskope maakt bekend per 1 mei 2014 Eduard Meelhuysen (44) te hebben aangesteld als VP Sales & GM EMEA. Als hoofd van de internationale sales- en marketingorganisatie is het zijn belangrijkste taak de sales- en marketingafdelingen en de sales engineers aan te sturen. Daarnaast zet Meelhuysen zich in voor het neerzetten van Netsk1

G Data stelt Walter Schumann aan als directeur sales en marketing

G Data stelt Walter Schumann aan als directeur sales en marketing

G Data Software maakt bekend Walter Schumann per 1 september te hebben aangesteld als zijn nieuwe directeur sales en marketing. Schumann gaat de focus van G Data scherper richten op internationaliseren. Daarnaast moet de nieuwe directeur sales en marketing het marktaandeel van het bedrijf in de zakelijke markt laten groeien. “G DATA heeft al een s1