‘Password’ en ‘123456’ zijn de meest gebruikte wachtwoorden van 2015

password-1433221-m

Ook afgelopen jaar zijn de meest populaire wachtwoorden opnieuw zwakke wachtwoorden, die eenvoudig geraden kunnen worden. ’Password’ en ‘123456’ zijn de meest gebruikte wachtwoorden van 2015.

Dit blijkt uit onderzoek van SplashData, dat ieder jaar op basis van uitgelekte wachtwoorden een top 25 samenstelt van de meest gebruikte wachtwoorden. De top 25 meest gebruikte wachtwoorden van 2015 ziet er als volgt uit:

  1. 123456
  2. password
  3. 12345678 (+1)
  4. qwerty (+1)
  5. 12345 (-2)
  6. 123456789
  7. football (+3)
  8. 1234 (-1)
  9. 1234567 (-2)
  10. baseball (-2)
  11. welcome (nieuw)
  12. 1234567890 (nieuw)
  13. abc123 (+1)
  14. 111111 (+1)
  15. 1qaz2wsx (nieuw)
  16. dragon (-7)
  17. master (+2)
  18. monkey (-6)
  19. letmein (-6)
  20. login (nieuw)
  21. princess (nieuw)
  22. qwertyuiop (nieuw)
  23. solo (nieuw)
  24. passw0rd (nieuw)
  25. starwars (nieuw)
Meer over
Lees ook
Beyond Identity: 41 procent werknemers deelt wachtwoorden met collega’s

Beyond Identity: 41 procent werknemers deelt wachtwoorden met collega’s

Beyond Identity, leverancier van passwordless oplossingen voor identiteitsbeheer, heeft een onderzoek gedaan naar het gebruik van wachtwoorden op het werk. Meer dan duizend werknemers zijn aan de tand gevoeld over welke manieren zij gebruiken om wachtwoorden te onthouden en met wie en hoe zij wachtwoorden van zakelijke accounts delen.

Beyond Identity waarschuwt: kans op gelekte wachtwoorden neemt snel toe

Beyond Identity waarschuwt: kans op gelekte wachtwoorden neemt snel toe

Beyond Identity, leverancier van wachtwoordloze oplossingen voor identiteitsbeheer, waarschuwt voor toenemende kans op gelekte wachtwoorden, waardoor cybercriminelen eenvoudig toegang tot bedrijfsgegevens krijgen.

9 op de 10 consumenten recyclet wachtwoorden

9 op de 10 consumenten recyclet wachtwoorden

Vandaag is het Wereld Wachtwoord Dag en ter ere daarvan introduceren de identitymanagement-experts van Auth0 de resultaten van het eerste onderzoek uit een serie internationale enquêtes. In dit onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van Auth0 en YouGov, zijn meer dan 1.200 bedrijfsmanagers en 8.000 consumenten wereldwijd gevraagd naar hun verw1