Onderzoek Auth0: bedrijven voldoen niet aan klantverwachtingen op het gebied van inlogervaringen

AutH0-300200-2021

Auth0, het moderne identiteitsplatform, deelt de resultaten van zijn internationale onderzoek naar Customer Identity and Access Management (CIAM), ‘The Login Experience Customers Want’. Het onderzoek, dat werd uitgevoerd door Auth0 en marktonderzoeksbureau YouGov, laat zien dat de meeste organisaties niet voldoen aan de klantverwachtingen op het gebied van inlogtechnologie. Bovendien wordt in het onderzoek duidelijk welke impact een inlogervaring heeft op de algehele ervaring die een consument heeft met een bedrijf.  
 
Uit het onderzoek blijkt dat Europese consumenten behoefte hebben aan meer keuze als het op inlogtechnologieën aankomt – en hier ook actief naar op zoek gaan. Bijna de helft (49 procent) van de ondervraagde consumenten geeft aan zich sneller voor een app of online dienst te registreren als een bedrijf multi-factorauthenticatie (MFA) aanbiedt. 47 procent zegt zich te willen registreren als een bedrijf beschikt over Single Sign-On (SSO), waarbij één ID en wachtwoord wordt gebruikt voor meerdere gerelateerde diensten, gevolgd door biometrie (46 procent), social logins (37 procent) en passwordless inloggen (34 procent).   
 
Ondanks de vraag naar alternatieven en de algemene frustratie rondom het gebruik van traditionele wachtwoorden, bieden de meeste organisaties deze inlogopties niet aan. Hoewel 46 procent van de ondervraagde Europese bedrijven wel SSO-mogelijkheden heeft, biedt slechts een kwart (28 procent) MFA aan. Daarnaast biedt slechts 27 procent passwordless inloggen als optie, 26 procent social logins en 15 procent biometrie. Van diezelfde Europese bedrijven zegt 12 procent van de IT- en marketingbeslissers dat ze geen een van deze inlogtechnologieën aanbieden.   
 
Als je de resultaten uit het onderzoek op internationaal niveau vergelijkt, gaan Europese organisaties gelijk op met hun tegenhangers uit Azië-Pacific als het aankomt op SSO-inlogmogelijkheden. Maar ze lopen ver achter in het aanbieden van technologieën als social logins, biometrie en MFA. Met name op het gebied van MFA valt er voor Europese bedrijven veel winst te behalen. Slechts 15 procent biedt biometrie aan, vergeleken met 34 procent in Singapore en Australië.   
 
Kris Imbrechts, regional director, Northern & Southern Europe bij Auth0: “Wat we in de Benelux zien, is dat klanten liever inloggen met hun nationale identiteit of socialmedia-accounts dan met wachtwoorden. Als geen van die opties beschikbaar is, bestaat de kans dat ze afhaken en dus naar een alternatief uitwijken die deze mogelijkheden wel aanbieden. In heel Europa zijn consumenten op zoek naar applicaties die hun een makkelijke en veilige inlogervaring bieden. Met een modern identiteitsplatform kunnen bedrijven niet alleen voldoen aan de klantvraag, ze kunnen ook experimenteren met verschillende inlogopties om te ontdekken wat het best werkt voor hun doelgroep.”   
 
Auth0, dat onlangs is overgenomen door Okta, biedt een modern identiteitsplatform dat organisaties helpt te voldoen aan de behoeften van hun gebruikers op het gebied van beveiliging, privacy en gemak. Meer informatie is te vinden op Auth0 identity OS.   
 

Onderzoeksmethodologie  

Het onderzoek ‘The Login Experience Customers Want’ is tussen 23 februari en 1 maart 2021 online uitgevoerd door Auth0 en marktonderzoeksbureau YouGov. Het onderzoek bestond uit twee enquêtes. Er deden meer dan 8.000 consumenten en 1.200 IT- en marketingbeslissers mee die werkzaam zijn bij bedrijven die app/online services bieden aan klanten (exclusief eenmanszaken) in zes internationale markten: Australië, Duitsland, Frankrijk, Japan, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. De data voor het consumentenonderzoek zijn afgestemd op basis van leeftijd, geslacht en regio voor een goede afspiegeling van de meest recente bevolkingsschattingen in elke markt.
 
Lees ook
Gegevens van 1.000 Telfort-klanten op straat door malafide app

Gegevens van 1.000 Telfort-klanten op straat door malafide app

De gegevens van ruim duizend Telfort-klanten liggen op straat nadat een cybercrimineel hen met een nepapp voor Windows Phone wist te misleiden. Dit blijkt uit onderzoek van de Gelderlander. De app 'Abonnement Status' is in de Windows Store en is voorzien van het officiële logo van Telfort. De app lijkt hierdoor voor onoplettende gebruikers een ec1

Edwin Prinsen benoemd tot Managing Director van security-leverancier Cisco

Edwin Prinsen benoemd tot Managing Director van security-leverancier Cisco

Cisco maakt bekend dat Edwin Prinsen is benoemd tot Managing Director van Cisco Nederland. Prinsen volgt per 15 maart 2014 Coks Stoffer op, die het bedrijf in 2013 verliet. Prinsen is sinds oktober 2009 Managing Director van Imtech ICT Nederland, een van de grootste Europese technische dienstverleners op het gebied van ICT, elektrotechniek en wer1

'NSA kan offline systemen op kilometers afstand afluisteren'

'NSA kan offline systemen op kilometers afstand afluisteren'

De Amerikaanse inlichtingendienst NSA gebruikt radiogolven om systemen die niet met internet zijn verbonden te kunnen hacken. De onthulling bewijst opnieuw dat het offline houden van systemen geen garantie is voor een veilig systeem. The New York Times meldt op basis van NSA-documenten dat het programma voor het afluisteren van offline systemen d1