Kaspersky Lab benoemt Martijn van Lom tot Head of European Marketing

Martijn van Lom

Martijn van Lom (41) is benoemd tot Head of European Marketing bij Kaspersky Lab. Vanaf 1 april 2018 start hij in zijn nieuwe functie. Daarin rapporteert hij aan Ilijana Vavan die onlangs is benoemd als Managing Director voor Europa. Totdat zijn opvolging is geregeld, blijft hij ook verantwoordelijk voor de Benelux-organisatie van Kaspersky Lab.

Martijn van Lom is sinds 2010 in dienst bij het cybersecurity bedrijf. Hij is begonnen als Managing Director voor de Benelux en Head of Corporate Sales in de Nordics. In 2012 werd hij benoemd tot General Manager voor zowel de Benelux- als de Nordic-regio. Sinds eind 2014 heeft Van Lom zich als General Manager Kaspersky Lab Benelux volledig gericht op de Benelux om deze regio maximaal te kunnen laten groeien. Daarnaast schrijft hij regelmatig columns en artikelen voor onder andere Computable, DutchCowboys, Business & IT, BlogIT, Executive People en Dutch IT-Channel en spreekt hij op evenementen over security-gerelateerde onderwerpen. Van Lom heeft eerder voor Kaspersky Lab gewerkt als Sales Manager voor de Benelux van 2005 en 2008. Buiten zijn dienstverband bij de leverancier van cybersecurityoplossingen was Van Lom werkzaam bij verschillende IT-organisaties en leverde hij als freelance management consultant diensten aan organisaties als BenQ, Fujitsu, Siemens en Heineken.

“Onder zijn leiding is Kaspersky Lab uitgegroeid tot een top 5 speler in de cybersecurity markt van de Benelux. Martijn is een hele creatieve en innovatieve leider. Zijn nieuwe manieren van werken en ideeën dragen significant bij aan onze succesvolle resultaten. Die gaan hem ook verder helpen in zijn nieuwe rol als Europese Marketing Directeur,” vertelt Ilijana Vavan. 

“Uiteraard ben ik zeer vereerd en trots op mijn nieuwe rol om ons bedrijfssucces verder uit te bouwen samen met mijn Europese collega’s. Intensieve samenwerking tussen onze verschillende bedrijfsdisciplines, plus klanten en partners helpen aan nog meer innovatieve proposities zullen onderdeel zijn van mijn nieuwe agenda,” zegt Martijn van Lom.

Meer over
Lees ook
René Mulder nieuwe Managing Director van T-Systems Nederland

René Mulder nieuwe Managing Director van T-Systems Nederland

T-Systems benoemt René Mulder (45) tot Managing Director van T-Systems in Nederland per 1 december 2014. Op dit moment wordt deze positie bekleed door Jerry Boezel, die het bedrijf op eigen verzoek gaat verlaten. "De Nederlandse markt is belangrijk binnen Europa voor T-Systems. In de afgelopen drie jaar heeft Jerry Boezel de klant- en medewerkerte1

Netskope stelt Eduard Meelhuysen aan als VP Sales & GM EMEA

Netskope stelt Eduard Meelhuysen aan als VP Sales & GM EMEA

Cloud enabler Netskope maakt bekend per 1 mei 2014 Eduard Meelhuysen (44) te hebben aangesteld als VP Sales & GM EMEA. Als hoofd van de internationale sales- en marketingorganisatie is het zijn belangrijkste taak de sales- en marketingafdelingen en de sales engineers aan te sturen. Daarnaast zet Meelhuysen zich in voor het neerzetten van Netsk1

G Data stelt Walter Schumann aan als directeur sales en marketing

G Data stelt Walter Schumann aan als directeur sales en marketing

G Data Software maakt bekend Walter Schumann per 1 september te hebben aangesteld als zijn nieuwe directeur sales en marketing. Schumann gaat de focus van G Data scherper richten op internationaliseren. Daarnaast moet de nieuwe directeur sales en marketing het marktaandeel van het bedrijf in de zakelijke markt laten groeien. “G DATA heeft al een s1