Infosequre en Hoxhunt bundelen hun kennis, ervaring en krachten om organisaties nog beter te wapenen tegen phishing.

phishing2-300x199

Phishing is nog altijd de meest voorkomende vorm van cybercriminaliteit. En daar moet verandering in komen, vindt Wilbert Pijnenburg, commercieel directeur bij Infosequre. "De gemiddelde schade voor bedrijven bedraagt €67.000 euro per phishing incident. Om over reputatieschade nog maar te zwijgen. Samen willen we organisaties weerbaarder maken tegen cybercriminaliteit. Met security awareness trainingen die gedrag écht veiliger maakt en waar medewerkers enthousiast van worden."


Geautomatiseerde en gepersonaliseerde phishing simulatietool

Wilbert Pijnenburg, commercieel directeur bij Infosequre: ‘We zijn blij met de samenwerking met Hoxhunt. Door de uitbreiding van ons portfolio met Hoxhunt’s gamified phishing platform vergroten we onze toegevoegde waarde richting de markt. Met een phishing platform dat automatisch e-mails verstuurt, aangepast aan het niveau van de ontvanger, kunnen we organisaties volledig ontzorgen en het bewustzijn onder medewerkers nog verder vergroten. Bovendien sluit de gamified aanpak van Hoxhunt uitstekend aan bij onze awareness methodiek, waarin interactiviteit en story-based leren centraal staan.’

Juha Heikkilä, partnerships director bij Hoxhunt: ‘Het is mooi dat ons phishing training platform nu nog breder wordt aangeboden aan organisaties. Het feit dat Infosequre ervoor heeft gekozen haar productaanbod te vergroten met ons phishing platform is weer een stap richting het bereiken van ons doel: het wereldwijd verkleinen van menselijke risico’s met phishing training op een manier dat het gedrag van medewerkers op een leuke manier veiliger maakt en de positieve ervaring van de training beklijft.’

Meldgedrag stijgt van 4% naar 70%

De geautomatiseerde phishing tool van Hoxhunt stemt e-mails af op de rol en het gedrag van medewerkers. Een medewerker die een phishingmail herkent en rapporteert, krijgt de volgende keer een moeilijkere test. Herkent een medewerker de test niet, dan past de tool het niveau automatisch aan.

‘Slechts 4% van de medewerkers meldt een phishingaanval,’ zegt Juha. "De belangrijkste oorzaken hiervan zijn dat mensen niet getraind of gemotiveerd zijn en dat het meldproces te complex is." Hoxhunt speelt hier handig op in met een plugin waarmee medewerkers direct verdachte mails kunnen melden. De toevoeging van gamification elementen maken het ontdekken en rapporteren van phishingmails tot een leuk en lonend spel waardoor het meldgedrag met gemiddeld 70% stijgt.<strong> </strong>

Phishing simulatie op maat

Wilbert: ‘Het platform van Hoxhunt vormt een mooie aanvulling op Infosequre’s SaaS phishing simulatietool. Organisaties kunnen zelf de regie houden op hun phishing tests en waarin zij naast standaard e-mails ook eigen phishingmails kunnen ontwikkelen. De samenwerking met Hoxhunt stelt ons in staat om nog meer op de phishing wensen van organisaties in te spelen en nog meer medewerkers op scherp te stellen.’

Lees ook
SentinelOne en Smarttech247 bundelen krachten voor nieuwe generatie managed detection and response

SentinelOne en Smarttech247 bundelen krachten voor nieuwe generatie managed detection and response

SentinelOne, een leider op het gebied van AI-security, en Smarttech247, wereldwijd leverancier van cybersecurity-oplossingen, gaan samenwerken

Van social engineering tot DMARC-misbruik: TA427’s informatieverzamelkunst

Van social engineering tot DMARC-misbruik: TA427’s informatieverzamelkunst

Onderzoekers van Proofpoint volgen verschillende dreigingsactoren, waaronder TA427. Deze dreigingsactor is ook bekend als Emerald Sleet, APT43, THALLIUM of Kimsuky en wordt gelieerd aan Noord-Korea.

KnowBe4-onderzoek: Bijna 70% van Nederlandse werknemers slaat wachtwoorden op in browser

KnowBe4-onderzoek: Bijna 70% van Nederlandse werknemers slaat wachtwoorden op in browser

Onderzoek van KnowBe4, aanbieder van ’s werelds grootste platform voor security awareness en gesimuleerde phishing, stelt vast dat ruim 66% van de Nederlanders wachtwoorden opslaat in webbrowsers - groot aantal weet niet dat dit (automatisch) gebeurt