Gemalto wijst overnamebod van Atos van de hand

Gemalto wijst het overnamebod van Atos van 4,3 miljard euro af. Het bedrijf stelt op eigen kracht beter gepositioneerd te zijn voor toekomst groei en waardecreatie. Het bod is volgens Gemalto daarnaast te laag.

Het bod op Gemalto werd al op 28 november uitgebracht, maar pas deze week naar buiten gebracht. Atos stelt dat de producten van Gemalto op het gebied van identity and access management, dataencryptie en cryptomanagement de oplossingen van Atos op het gebied van kunstmatige intelligentie, Big Data, High Performance Computing en cloud orchestratie goed aanvullen. Door Gemalto in te lijven wil Atos haar positie op het gebied van cybersecurity, digitale technologieën en betalingen versterken.

'Geen basis voor constructieve betrokkenheid'

In een reactie op het bod stelt Gemalto dat het overnamebod van Atos niet de basis vormt voor constructieve betrokkenheid. Gemalto is van mening dat het overnamebod te veel onzekerheid biedt, zoals over goedkeuring door overheden. Daarnaast zou Atos het bedrijf significant onderwaardeert, waarbij Gemalto erop wijst dat het overnamebod 27,4% lager is dan de hoogste waarde van het aandeel Gemalto in de afgelopen twaalf maanden. Het bod is 3,5% hoger dan de gemiddelde koers van het afgelopen jaar. Gemalto stelt dat Atos aandeelhouders hiermee tekort doet.

Ook geeft Gemalto aan als een onafhankelijk bedrijf het best gepositioneerd te zijn voor toekomstige groei en het creëren van waarde voor zijn aandeelhouders. Het bedrijf wijst op zijn technologieplatform waarmee het bedrijf klanten in verschillende snelgroeiende sectoren kan ondersteunen met digitale beveiliging. Ook wijst Gemalto op zijn inzet op de overheids-, enterprise & cybersecurity- en machine-to-machine-markt.

Lees ook
Proofpoint gaat dataverlies via email tegen met kracht van AI op basis van gedrag

Proofpoint gaat dataverlies via email tegen met kracht van AI op basis van gedrag

Proofpoint Inc., kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Adaptive E-mail Data Loss Prevention (DLP), voor het automatisch detecteren en voorkomen van onbedoeld en opzettelijk dataverlies via email – voordat het een kostbare fout wordt voor organisaties.

Onderzoek WatchGuard: sterke stijging evasive malware

Onderzoek WatchGuard: sterke stijging evasive malware

Het gebruik van malware dat detectiemethoden probeert te omzeilen (‘evasive malware’) is het laatste kwartaal van 2023 fors gestegen. Daarnaast hebben hackers het steeds vaker voorzien op Exchange-mailservers. Het aantal ransomwarebesmettingen blijft wel verder afnemen, waarschijnlijk door diverse internationale inspanningen.

Proofpoint's 2024 Data Loss Landscape Report: onzorgvuldige werknemers zijn de grootste oorzaak van dataverlies bij bedrijven

Proofpoint's 2024 Data Loss Landscape Report: onzorgvuldige werknemers zijn de grootste oorzaak van dataverlies bij bedrijven

Proofpoint, Inc. publiceert vandaag het eerste Data Loss Landscape-rapport. Hierin staan resultaten naar aanleiding van onderzoek over hoe huidige Data Loss Prevention (DLP)-aanpakken en dreigingen van binnenuit zich verhouden tot huidige macro-uitdagingen zoals de proliferatie van data, geavanceerde dreigingsactoren en generatieve kunstmatige int1