Facebook stopt in EU met delen van data tussen WhatsApp en Facebook

Facebook stopt in de Europese Unie tijdelijk met het delen van data voor advertenties tussen WhatsApp en Facebook. Hiermee geeft het bedrijf gehoor aan een oproep van privacytoezichthouders.

Dit bevestigt Facebook aan de NOS. Maandag werd al bekend dat Facebook het delen van data in het Verenigd Koninkrijk tijdelijk stopt. Dit nadat het bedrijf een brief ontving van de Artikel 29-werkgroep, waarin Europese privacytoezichthouders zich hebben verenigd. In deze brief riepen de toezichthouders Facebook op het delen van persoonlijke gegevens van gebruikers te staken.

WhatsApp is sinds februari 2014 in handen van Facebook. Dit leiden direct al tot zorgen over privacy onder gebruikers, maar Facebook hield de klantgegevens van beide diensten tot nu toe gescheiden. Onlangs wijzigde het bedrijf echter zijn gebruikersvoorwaarden, waarmee het bedrijf de weg vrij heeft gemaakt om data tussen de twee diensten te delen.

Lees ook
10 zaken waarmee de CISO in 2021 rekening moet houden

10 zaken waarmee de CISO in 2021 rekening moet houden

Een kristallen bol zou erg handig zijn in deze onzekere tijden, aangezien we een jaar ingaan waarin alles anders is dan verwacht. 2021 zal nieuwe kansen bieden, maar we mogen er ook van uitgaan dat er allerlei nieuwe en schadelijke bedreigingen opduiken. Met welke 10 belangrijke zaken moet je als CISO rekening houden in 2021? Netskope zet ze op ee1

Succes Internet of Medical Things is afhankelijk van edge computing

Succes Internet of Medical Things is afhankelijk van edge computing

De zorg staat aan de vooravond van een technologische revolutie waarin artificial intelligence (AI) en edge computing een bepalende rol zullen spelen. Naar verwachting zal de implementatie van zorg-gerelateerde AI met 41,4 procent groeien naar een marktwaarde van 51,3 miljard dollar in 2027, terwijl de markt voor edge cloud computing naar verwach1

Merendeel van Nederlanders gelooft niet meer in volledige privacy in digitale tijdperk

Merendeel van Nederlanders gelooft niet meer in volledige privacy in digitale tijdperk

Ondanks alle ophef over vele dataschandalen meent 57 procent van de Nederlandse internetgebruikers dat volledige privacy in het huidige digitale tijdperk onmogelijk is. Dit blijkt uit nieuw internationaal onderzoek van Kaspersky Lab. Wat verder opvalt, is dat 32 procent van de consumenten geld accepteert in ruil voor toegang van volstrekt onbekend1