Boze ex-medewerker steelt gevoelige data bij Brits telecomagentschap Ofcom

data

Een boze ex-werknemer heeft gevoelige data gestolen bij het Brits telecomagentschap Ofcom. Het gaat om data die betrekking heeft op telecombedrijven die een licentie hebben van Ofcom.

Dit meldt The Guardian. Om wat voor data het precies gaat is niet bekend gemaakt. Wel zou de data concurrenten van getroffen bedrijven de mogelijkheid bieden om concurrentievoordeel te behalen.

De boze ex-werknemer is aan de slag gegaan bij een telecombedrijf, en heeft de directeur van dit bedrijf de gestolen data aangeboden. Deze is niet op dit aanbod ingegaan en heeft op 26 februari bij Ofcom aan de bel getrokken over de datadiefstal. Ofcom heeft alle getroffen telecombedrijven via een brief op de hoogte gesteld van het datalek.

Lees ook
Is de cybercrimineel van de toekomst een robot?

Is de cybercrimineel van de toekomst een robot?

Hoewel de eerste door AI gegenereerde cyberaanval nog officieel gedocumenteerd moet worden, zal kunstmatige intelligentie naar verwachting ook in security zijn impact gaan hebben. Sterker nog, AI wordt nu al door cybercriminelen ingezet en bijvoorbeeld gebruikt om phishingmails bij te slijpen. En nieuwe bedreigingen komen door AI waarschijnlijk no1

Cyberafpersing: dit zijn de 10 opvallendste trends

Cyberafpersing: dit zijn de 10 opvallendste trends

Cyberafpersing laaide na een kleine dip in het eerste kwartaal van 2023 weer stevig op. Dat blijkt uit het Cy-Xplorer-rapport 2023 van Orange Cyberdefense. Dit zijn de 10 meest opvallende trends uit het rapport.

Persbericht: Twee derde van de organisaties in de Benelux was in 2022 het slachtoffer van spearphishing

Persbericht: Twee derde van de organisaties in de Benelux was in 2022 het slachtoffer van spearphishing

Barracuda Networks heeft zijn 2023 Spearphishing Trends Rapport gepubliceerd. Daaruit blijkt dat ruim twee derde (68%) van de ondervraagde organisaties in de Benelux in 2022 het slachtoffer was van spearphishing. Dat is beduidend hoger dan het wereldwijde gemiddelde van 50 procent. Ook doen bedrijven in de Benelux aanzienlijk langer over het detec1