400.000 klanten van Italiaanse bank getroffen door datalek

hacker-1952027_960_720

De gegevens van 400.000 klanten van de Italiaanse bank UniCredit zijn uitgelekt. Het gaat om twee datalekken die in 2016 en 2017 plaatsvonden.

Dit maakt UniCredit bekend in een verklaring op haar website. Het eerste datalek vond plaats in de periode september-oktober 2016, terwijl het tweede datalek in juni-juli 2017 werd gedetecteerd. De bank benadrukt dat de aanvallers geen inloggevens voor bankaccounts van klanten hebben buitgemaakt. Wel zijn mogelijk andere persoonlijke gegevens en IBAN-nummers van klanten gestolen.

UniCredit meldt de betrokken autoriteiten op de hoogte te hebben gesteld en een onderzoek in te stellen naar de datalekken.

Lees ook
SentinelOne en Smarttech247 bundelen krachten voor nieuwe generatie managed detection and response

SentinelOne en Smarttech247 bundelen krachten voor nieuwe generatie managed detection and response

SentinelOne, een leider op het gebied van AI-security, en Smarttech247, wereldwijd leverancier van cybersecurity-oplossingen, gaan samenwerken

De digital decade: wat betekent dit voor de EU, de infrastructuur en de digitale diensten van morgen?

De digital decade: wat betekent dit voor de EU, de infrastructuur en de digitale diensten van morgen?

Het Belgisch voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie prioriteert de digitale transitie in 2024. Wat kunnen we verwachten van de toekomst? Hoe zal technologie ten dienste staan van burgers en organisaties?

"Bedrijven investeren jaarlijks ruim 92.000 euro voor bijscholing cybersecurityteams"

"Bedrijven investeren jaarlijks ruim 92.000 euro voor bijscholing cybersecurityteams"

In het recente onderzoek 'Het portret van de moderne informatiesecurityprofessional' deed Kaspersky onderzoek naar het wereldwijde tekort aan cybersecuritypersoneel. Zo onderzocht het de exacte redenen waarom bedrijven te weinig cybersecuritydeskundigen hebben.