3M verkoopt identity management afdeling aan Gemalto

3M verkoopt de identity management afdeling van zijn Traffic Safety and Security Division aan het digitale beveiligingsbedrijf Gemalto voor 850 miljoen dollar. Het bedrijf stelt dat deze divisie beter gepositioneerd kan worden onder de vlag van een bedrijf dat zich primair op beveiligingsoplossingen richt.

De identity management afdeling van 3M levert onder andere biometrische hardware en software die het mogelijk maakt de identiteit van gebruikers te verifiëren en gebruikers te authenticeren. Daarnaast levert het bedrijf materiaal voor het produceren van zowel fraudebestendige ID-kaarten als toegangsbewijzen en documentlezers. De afdeling bevat ook 3M Cogent, een dochteronderneming van 3M die biometrische oplossingen levert gericht op opsporingsinstanties, grenscontroles en civiele identificatie. Het bedrijfsonderdeel heeft een jaarlijkse omzet van ongeveer 215 miljoen dollar.

De overname moet nog worden goedgekeurd door betrokken autoriteiten. Naar verwachting wordt de overname in de eerste helft van 2017 afgerond. Door de overname treden ongeveer 450 medewerkers van 3M in dienst bij Gemalto.

Lees ook
Wegiz belangrijke stap voor digitale beveiliging zorgsector

Wegiz belangrijke stap voor digitale beveiliging zorgsector

De kogel is door de kerk! In navolging van de Tweede Kamer stemde ook de Eerste Kamer op 19 april 2023 vóór de Wet elektronische gegevensuitwisseling in de zorg (Wegiz). Dit houdt in dat de uitwisseling van patiëntgegevens tussen zorgaanbieders voortaan verplicht elektronisch verloopt.

Proofpoint neemt Illusive over

Proofpoint neemt Illusive over

Proofpoint, een toonaangevend bedrijf op het gebied van cybersecurity en compliance, heeft een definitieve overeenkomst ondertekend voor de overname van Illusive, een leider en pionier op het gebied van Identity Threat Detection and Response (ITDR). De overname zal naar verwachting in januari 2023 worden afgerond, onder voorbehoud van de gebruikel1

DigiCert onderzoek onderstreept belang digitaal vertrouwen voor bedrijfsresultaten en klantloyaliteit

DigiCert onderzoek onderstreept belang digitaal vertrouwen voor bedrijfsresultaten en klantloyaliteit

DigiCert, de leverancier van digitaal vertrouwen, heeft het onderzoek 'Digitaal vertrouwen: de stand van zaken in 2022' gepubliceerd. Daaruit blijkt dat bijna de helft van de consumenten (47%) al eens is overgestapt naar een ander bedrijf doordat ze het vertrouwen in de digitale beveiliging van een bedrijf verloren. Als bedrijven hun digitaal vert1