Secureworks lanceert ‘Orchestration and Automation’-oplossing

Secureworks heeft op de RSA Conference 2019 zijn Orchestration and Automation-oplossing voorgesteld. De nieuwe oplossing helpt organisaties de werklast van hun cybersecurity-medewerkers te verlagen en snel de juiste maatregelen te nemen om bedreigingen in te dammen en te verwijderen uit hun omgeving.

Secureworks’ Orchestration and Automation-oplossing combineert security expertise, security orchestration technologie, managed services en ervaringen met ‘incident response’. De oplossing stelt klanten in staat om hun specifieke work flows te automatiseren en een volledig overzicht van hun omgeving als context te gebruiken om incidenten juist in te schatten. Zij is met de meeste bestaande beveiligingstechnologieën compatibel en helpt om deze efficiënter te gebruiken door een betere context te geven en maatregelen te automatiseren. De diepgaande informatie van Secureworks geeft inzicht in de aard van een incident, waardoor het voor gebruikers gemakkelijker wordt om de verstandigste koers te kiezen.

“Beveiligingsdeskundigen zijn het erover eens dat het op basis van de snelheid en schaal van digitaal zakendoen niet raadzaam is om te vertrouwen op handmatige onderzoeken en responsprocessen”, zegt Wendy Thomas, Senior Vice President of Business and Product Strategy bij Secureworks. “Secureworks’ Orchestration and Automation-oplossing stelt klanten in staat om sneller te reageren op bedreigingen en er meer vertrouwen in te hebben dat de genomen maatregelen de juiste zijn voor hun organisatie en omgeving.”

In tegenstelling tot veel kant-en-klare security orchestration and automated response (SOAR)-producten zorgt de unieke aanpak van Secureworks ervoor dat klantspecifieke playbooks en geautomatiseerde maatregelen afgestemd zijn op de best practices die het bedrijf elk jaar uit meer dan duizend incidenten verwerft. Door gebruik te maken van deze expertise in een voorafgaand overleg helpt Secureworks gebruikers hun angst voor het automatiseren van de verkeerde acties te overwinnen. Bovendien zorgt dit ervoor dat alle maatregelen vanaf het begin afgestemd zijn op de doelstellingen van de klant.

Gebruikers van Secureworks’ Orchestration and Automation-oplossing kunnen met vertrouwen sneller reageren op bedreigingen door geautomatiseerde maatregelen te definiëren via hun klantportaal of mobiel gebruikersinterface. Voor extra gemoedsrust kunnen zij een beroep doen op het incidentbestrijdingsteam van Secureworks.

“Door zowel tijdens het onboarding-proces als tijdens hun dagelijks werk gebruik te maken van de diepgaande expertise van Secureworks, kunnen klanten er zeker van zijn dat ze de juiste reacties in de context van zowel hun omgeving als de bedreiging automatiseren,” zegt Thomas.

Secureworks introduceert zijn Orchestration and Automation-oplossing op een moment dat het tempo van cybersecurity-bedreigingen omhoog gaat en aanvallers profiteren van organisatorische inefficiënties om een sterkere positie te verwerven in de gecompromitteerde omgeving. Orchestratie- en automatiserings-functies stroomlijnen onderzoeken, zodat security-teams zich kunnen richten op hun belangrijkste taken – het onderzoeken van en reageren op bedreigingen op een zo efficiënt mogelijke manier, voordat cybercriminelen de kans krijgen om schade te veroorzaken.

Secureworks’ Orchestration and Automation-oplossing stelt klanten in staat om onder meer:

  • Best practices te automatiseren, zowel ter versterking als versnelling van de beveiligingsactiviteiten;
  • Minder tijd te besteden aan het implementeren en configureren van oplossingen dankzij de “do-it-with-you” aanpak van Secureworks;
  • De reactietijd te verkorten door de juiste taken te automatiseren om te voldoen aan unieke doelstellingen op het gebied van informatiebeveiliging en incident-response;
  • Bestaande investeringen in technologie optimaal te benutten met een breed scala aan integratie-mogelijkheden;
  • Operaties te vereenvoudigen door het consolideren van gegevens uit de bedrijfsomgeving, beveiligingstools en informatiebronnen van Secureworks en derden;
  • Onderzoek naar incidenten te versnellen en in te zoomen op incidenten door op het juiste moment over de juiste gegevens te beschikken;
  • Hulp bij complexe incidenten te krijgen door gebruik te maken van support-functie;
  • Snel reageren op veelvoorkomende scenario’s door een eenvoudige ‘druk op de knop’; en
  • Eenvoudig de workflows van de beveiligingsactiviteiten in te zien om te zorgen voor een continue ROI.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.