SecureMe2 biedt nu ook consumenten ondersteuning na cybersecurity-incidenten

SecureMe2 lanceert in samenwerking met verzekeraar Hiscox en Turien & Co. Assuradeuren CyberSupport.nu, een 24×7 ondersteuning in het geval van cyberincidenten. Deze ondersteuning is beschikbaar voor klanten met een CyberCare Polis van Turien & Co. of een Family Protect en Cyber-polis van Hiscox.

Door deze samenwerking krijgen consumenten net zoals ondernemingen de mogelijkheid om professionele ondersteuning te krijgen op het moment dat zij slachtoffer zijn geworden van een cybercrimineel. Zodra een klant met een van de bovengenoemde cyberverzekeringen vermoedt of doorheeft dat hij het slachtoffer is geworden, staan security-analisten klaar om vast te stellen wat er aan de hand is. Zij kunnen zoveel als mogelijk verdere schade voorkomen en de klant een oplossing bieden.

Aad van Boven, CEO SecureMe2: “Bij brand is het duidelijk wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren. Bij cyberincidenten is dat lang niet altijd helder. Onze support aan de verzekerden bij Hiscox en Turien & Co. begint daarom met vast te stellen of er wel sprake is van een cyberincident. Als dat inderdaad het geval is, overleggen we met de verzekeringsmaatschappij hoe verder te handelen om het probleem op te lossen. Bijvoorbeeld nader onderzoek verrichten en acties ondernemen om het incident aan te pakken, eventueel zelfs op locatie. Verder kunnen wij, als er geen sprake blijkt te zijn van een cyberincident, doorverwijzen naar een van onze IT-partners om het issue op te lossen, wat overigens niet onder de verzekering valt.”

Yasin Chalabi, Manager Cyber & Data Risks van Hiscox: “Wij werken al enige tijd samen met SecureMe2 op het gebied van preventie van cyberincidenten. Dat doen we met behulp van het SAM Cyber Alarm van SecureMe2 voor onze zakelijke klanten. SAM bewaakt het netwerkverkeer continu en slaat direct alarm bij een digitale inbraak. Nu hebben we ook voor particulieren in SecureMe2 een goede partner gevonden voor ondersteuning bij een mogelijke hack-aanval, cyberinbraak of identiteitsfraude. Hiermee verbreden en versterken we onze reeds bestaande samenwerking.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.