WatchGuard maakt automatisering securitymanagement mogelijk via integratie met Autotask

Security (bron: Pixabay / pixelcreatures)

Een integratie van security oplossingen WatchGuard Technologies met het Professional Services Automation (PSA)-platform van Autotask geeft serviceproviders taken op het gebied van security management te automatiseren. De integratie maakt het ook mogelijk tickets eenvoudiger en sneller aan te maken en af te handelen. De informatie voor het oplossen van storingen en foutmeldingen wordt dankzij de integratie met Autotask nu bovendien automatisch gesynchroniseerd met informatie over de security hulpmiddelen van een klant van de serviceprovider.

Autotask PSA is een populaire tool voor Managed Security Service Providers (MSSP), Managed Service Providers (MSP) en IT Service Providers (ITSP). Autotask PSA maakt de functionaliteiten van verschillende applicaties op het gebied van IT-servicemanagement als één oplossing beschikbaar voor serviceproviders. Denk hierbij aan service ticketing, projectbeheer, asset management en customer relationship management (CRM). Dit vereenvoudigt het automatiseren en beheren van zowel taken als handelingen op het gebied van security management en helpt hierdoor de dienstverlening naar klanten te stroomlijnen.

Meldingen verwerken als Autotask-tickets

De integratie maakt het mogelijk meldingen over security oplossingen van WatchGuard als Autotask-tickets te verwerken. Ook kunnen gebruikers parameters en per device drempelwaarden in te stellen. Denk hierbij onder andere aan security services, statistieken per apparaat en abonnementen. Indien een drempelwaarde wordt overschreden wordt automatisch een serviceticket aangemaakt. Zo kan bijvoorbeeld indien de einddatum van het serviceabonnement van een klant is bereikt, automatisch een ticket worden aangemaakt om verlenging van het abonnement te regelen. Serviceproviders kunnen hierdoor zeker stellen dat de IT-omgeving van hun klanten beschermd blijft indien een serviceabonnement afloopt.

Daarnaast helpt de integratie het aantal tickets terug te dringen, aangezien hetzelfde ticket wordt heropend als een storing of incident zich opnieuw voordoet. Dit helpt serviceproviders daarnaast inzicht te verkrijgen in trendinformatie per individuele klant.

Beter inzicht in de security aanpak van individuele klanten

Informatie over de security voorzieningen van een klant wordt automatisch geregistreerd en up-to-date gehouden. Automatische synchronisatie met WatchGuard-appliances maakt het mogelijk beter inzicht te verkrijgen in de security voorzieningen van individuele afnemers. Denk hierbij aan de start- en einddatum van abonnementen, serienummers van apparaten, OS-versies en dergelijke. Geautomatiseerde synchronisatie helpt onder meer te voorkomen dat een netwerk per abuis onbeschermd is doordat gegevens over serviceabonnementen incorrect zijn ingevoerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *