MobileIron Access verlengt de cloud security lifecycle met Discovery en Analytics

mobileiron-logo

MobileIron, de security backbone voor de digitale onderneming, introduceert nieuwe lifecycle-functionaliteit voor de cloud security-oplossing MobileIron Access

  • MobileIron Access Risk Discovery - identificeert ongeautoriseerde apparaten en applicaties die verbinding maken met zakelijke clouddiensten zoals Office 365 en Salesforce.
  • MobileIron Access voor Mac's en PC's zorgt voor conditionele toegang tot de desktop. Het zorgt ervoor dat alleen betrouwbare Mac, Windows 10 en Windows 7 apparaten toegang krijgen tot zakelijke clouddiensten
  • MobileIron Access Authentication Analytics identificeert gebruikspatronen die kunnen wijzen op een nieuwe zakelijke behoefte of een mogelijke bedreiging voor de veiligheid.

MobileIron Access biedt organisaties een uniforme beveiligingsarchitectuur om de zakelijke clouddiensten die hun medewerkers willen gebruiken te faciliteren en te beschermen.

"Clouddiensten zijn een must voor veel organisaties. Ondernemingen verliezen echter elke dag gegevens als gevolg van ongeautoriseerde apparaten en applicaties," zei Barry Mainz, voorzitter en algemeen directeur bij MobileIron. "Logins en wachtwoorden zorgen niet voor genoeg beveiliging. We zetten nu de volgende fase neer op het gebied van cloud security, met hierbij de instrumenten om veiligheidsrisico's op te sporen; conditionele toegang op het niveau van de gebruikers, het apparaat of de applicatie; analyses en rapportage; en de mogelijkheid om deze technologie uit te breiden naar alle end points. Geen ander bedrijf focust hierop zoals wij. "

Ongeautoriseerde clouddiensten rukken op

De meeste CIO’s schatten dat hun organisatie tussen de 30 en 40 cloud-gebaseerde applicaties gebruikt. De realiteit is echter dat er over het algemeen meer dan 900 toepassingen op hun extended netwerk draaien, waarvan de meeste gebruikt worden zonder goedkeuring of toezicht vanuit de IT-afdeling.*

Apparaten en apps brengen ernstige cloud securityrisico’s met zich mee

Er zijn verschillende veiligheidsrisico’s bij de uitwisseling van data tussen de apparaten en apps en de diensten waarmee zij zijn verbonden. Bijvoorbeeld:

  • Gemanipuleerde telefoon (jailbreak): Een werknemer gebruikt de mobiele app Office 365 om toegang te hebben tot zakelijke gegevens op een gejailbreakt apparaat. De zakelijke gegevens bevinden zich nu op een onveilig apparaat.
  • Ongeautoriseerde Mac of PC: Een werknemer synchroniseert Google Drive-bestanden met een persoonlijke computer. De zakelijke gegevens bevinden zich nu op een onbeveiligd apparaat.
  • Onbeheerde cloud applicatie: Een verkoper downloadt één van de vele apps die API's gebruiken voor koppeling met de clouddienst salesforce.com. De zakelijke gegevens bevinden zich nu in een onbeveiligde mobiele app.

MobileIron Access helpt organisaties om risico’s te identificeren en adresseren

De clouddienst zelf kan niet bepalen of een apparaat of applicatie compliant is. MobileIron Access is de essentiele link tussen de app op een apparaat en de clouddienst. Access functioneert als een toegangspoort in het authenticatie-pad tussen de gebruiker en de cloudgegevens en zorgt dat alleen betrouwbare gebruikers, op betrouwbare apparaten, met betrouwbare applicaties toegang krijgen tot die data.

  • Access Risk Discovery: Correleer clouddienst-logs met MobileIron-logs om lekken van gebruikers, apparaten en apps te identificeren.
  • Access voor Mac's en PC's: Reguleer de toegang tot zakelijke bronnen in de cloud vanuit Android-, iOS-, Mac-, Win 7-, Win 10- end points. Blokkeer de toegang tot onveilige clouddiensten.
  • Access Authentication Analytics: Identificeer het gebruik op basis van diverse factoren. Een hoog gebruik van een bepaalde OS kan bijvoorbeeld betekenen dat het misschien de moeite waard is specifiek te investeren in security-oplossingen voor dat besturingssysteem. Geo-locatierapportage kan aantonen dat iemand die zich in een land bevindt waar de onderneming geen medewerkers heeft toegang probeert te krijgen tot bedrijfsgegevens.