KPN ontvangt beveiligingslabel goud van Privacy Waarborg

privacy

KPN heeft als eerste telecomprovider de Security Check van het Privacy Waarborg doorlopen. De telecomprovider ontvangt het beveiligingslabel Goud voor haar databeveiliging.

De beveiligingslabels van Privacy Waarborg bieden consumenten de mogelijkheid in één oogopslag te zien of een website zorgvuldig en veilig omspringt met persoonsgegevens voor reclamedoeleinden. “KPN is zich bewust van beveiligingsrisico’s en heeft een gedegen beveiligingsbeleid op de punten die de toezichthouder noodzakelijk acht. Dit is bedrijfsbreed geïmplementeerd en naleving wordt gecontroleerd”, meldt de DDMA Privacy Autoriteit in haar rapportage.

Het Privacy Waarborg is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor marketing. Het waarborg moet toezien op eerlijk en zorgvuldig gebruik van consumentendata voor reclame en profilering. Beveiliging speelt hierbij een belangrijke rol. De Security Check controleert hoe databeveiliging is ingericht op organisatorisch en technisch niveau. Deelnemers ontvangen een uitgebreide analyse van de staat van hun beveiliging aan de hand van een aantal key-indicatoren. Denk hierbij aan good governance, data-entry, toegangsbeveiliging en bewaartermijnen. Aan de hand van deze scores bepaalt de DDMA Privacy Autoriteit of een beveiligingslabel wordt toegekend.

Lees ook
Bolletje kiest voor het veilige communicatieplatform van Zivver

Bolletje kiest voor het veilige communicatieplatform van Zivver

Zivver, leider op het gebied van veilige communicatie-oplossingen, maakt bekend dat Bolletje heeft gekozen voor Zivvers veilige communicatieplatform. Hierdoor kunnen alle 200 werknemers met een mailaccount op een veilige en gebruiksvriendelijke wijze privacygevoelige informatie delen.

Sociaal ontwikkelbedrijf Ergon houdt communicatie veilig met Zivver

Sociaal ontwikkelbedrijf Ergon houdt communicatie veilig met Zivver

Zivver, leider op het gebied van veilige communicatieoplossingen, maakt bekend dat Ergon heeft gekozen voor Zivvers veilige communicatieplatform. Hierdoor kan een selecte groep medewerkers die met persoonsgevoelige informatie van werkzoekenden werkt, op een veilig manier gegevens mailen naar de betrokken instanties.

30% van de patiënten maakt zich zorgen over privacy e-healthdiensten

30% van de patiënten maakt zich zorgen over privacy e-healthdiensten

93 procent van de Europese medische organisaties heeft e-health-oplossingen geïmplementeerd, zoals monitoring op afstand via wearable devices en realtime communicatie met patiënten. Dit blijkt uit onderzoek van Kaspersky onder 389 zorgorganisaties uit 36 landen, waaronder 99 zorgverleners uit Europa en 10 in Nederland, naar het gebruik van e-healt1