Yahoo introduceert inloggen zonder zelfgekozen wachtwoord

password-1433221-m

Yahoo introduceert een nieuwe manier van inloggen, zonder dat hiervoor een zelfgekozen wachtwoord hoeft worden ingevuld. Zodra een gebruiker wil inloggen wordt een uniek wachtwoord toegezonden naar diens mobiele telefoon.

Met de nieuwe inlogmethode wil Yahoo inloggen makkelijker maken. Gebruikers hoeven niet langer een wachtwoord te onthouden en kunnen deze dus ook niet meer kwijtraken. Daarnaast wil Yahoo met de nieuwe methode de beveiliging van gebruikersaccounts vergroten.

Nieuwe feature is niet verplicht

Het gebruik van de nieuwe feature is vrijwillig. Gebruikers kunnen zich hiervoor aanmelden door in te loggen op hun Yahoo-account en naar hun accountinformatiepagina te gaan. Onder het tabblad ‘Security’ kan hier de optie ‘On-demand passwords’ worden gevonden. Hier moeten gebruikers een telefoonnummer opgeven en deze verifiëren om gebruik te kunnen maken van de optie.

De nieuwe inlogmethode is vooralsnog alleen beschikbaar voor Amerikaanse gebruikers. Het is onbekend wanneer de feature wereldwijd wordt uitgerold.

Meer over
Lees ook
Genetec kondigt nieuwe versie van Security Center aan

Genetec kondigt nieuwe versie van Security Center aan

Genetec Inc., technologieleverancier van oplossingen voor unified security, openbare veiligheid, operations en business intelligence, heeft een nieuwe versie aangekondigd van haar unified security platform Security Center.

Wegiz belangrijke stap voor digitale beveiliging zorgsector

Wegiz belangrijke stap voor digitale beveiliging zorgsector

De kogel is door de kerk! In navolging van de Tweede Kamer stemde ook de Eerste Kamer op 19 april 2023 vóór de Wet elektronische gegevensuitwisseling in de zorg (Wegiz). Dit houdt in dat de uitwisseling van patiëntgegevens tussen zorgaanbieders voortaan verplicht elektronisch verloopt.

DigiCert onderzoek onderstreept belang digitaal vertrouwen voor bedrijfsresultaten en klantloyaliteit

DigiCert onderzoek onderstreept belang digitaal vertrouwen voor bedrijfsresultaten en klantloyaliteit

DigiCert, de leverancier van digitaal vertrouwen, heeft het onderzoek 'Digitaal vertrouwen: de stand van zaken in 2022' gepubliceerd. Daaruit blijkt dat bijna de helft van de consumenten (47%) al eens is overgestapt naar een ander bedrijf doordat ze het vertrouwen in de digitale beveiliging van een bedrijf verloren. Als bedrijven hun digitaal vert1