Voiceworks ontvangt ISO 27001-certificaat voor volledige organisatie

Voiceworks, totaalleverancier van zakelijke data-, mobiele en vaste telefonieoplossingen, is ISO 27001 gecertificeerd. Het ISO 27001 Information Security Management System (ISMS) certificaat garandeert dat Voiceworks gegevens van klanten en die van hun eindklanten goed beschermd. Voiceworks behoort hiermee tot een relatief klein aantal telecomaanbieders in Nederland die het ISO 27001-certificaat behaald heeft voor de gehele organisatie.

De ISO 27001-certificering toont aan dat de werkwijze van Voiceworks voldoet aan de hoogste internationale veiligheidsnormen. De informatiebeveiliging geldt voor alle processen, systemen en diensten van het bedrijf. Met dit certificaat zijn veiligheidszaken, zoals het toegangsbeleid en de rechtenstructuur in bijvoorbeeld Operator Online, de intelligente webtool van Voiceworks, aangescherpt. Certificatie-instelling DNV GL heeft de ISO-certificering afgenomen en het systeem is in samenwerking met Molenaar & Plasman Solutions geïmplementeerd.

Volledige organisatie
Voiceworks heeft zijn volledige organisatie laten certificeren. “Vaak zie je dat bedrijven een specifiek onderdeel van hun organisatie laten certificeren, bijvoorbeeld enkel het datacenter. Het voordeel van een volledige certificering is dat wij met al onze systemen, processen en diensten voldoen aan de gestelde voorwaarden. Hiermee geven wij het signaal af dat we veiligheid hoog in het vaandel hebben”, aldus Stijn Nijhuis, CEO van Voiceworks.

De ISO 27001-norm ziet niet alleen toe op de inrichting van processen en procedures rondom informatiebeveiliging, maar ook op de naleving, controle, toetsing en permanente verbetering ervan. Nijhuis: “Informatiebeveiliging is een continu proces. We willen blijven garanderen dat klantgegevens bij ons een veilig onderkomen hebben. Bewaking en kwaliteitsverbetering van de informatiebeveiliging is dan ook een speerpunt in onze organisatie.”

Niet klaar
Steve Pit, COO van Voiceworks, begeleidde het ISO-traject. Pit benadrukt dat Voiceworks met dit certificaat op zak niet klaar is: “We zijn doorlopend bezig met de verbetering van onze dienstverlening. Dit komt tot uiting in de introductie van Operationeel Accountmanagement en de investeringen in het core netwerk.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.