Phishingcampagne uit naam van Nationale Nederlanden
Cybercriminelen verspreiden phishingmails uit naam van Nationale Nederlanden. Via de mail proberen zij klanten van Nationale Nederlanden te overtuigen persoonlijke informatie te overhandigen. De e-mail stelt dat het account van gebruikers is gecompromitteerd.
Hiervoor waarschuwt Nationale Nederland. In de e-mail stellen de cybercriminelen dat onlangs is gebleken dat een derde partij illegaal is binnengedrongen op het ‘Online Nationale-Nederlanden/Account’. De toegang tot het account zou daarom zijn beperkt. Via een link zouden gebruikers de toegang kunnen herstellen door ter controle bepaalde gegevens op te geven. Het gaat hierbij onder andere om de NAW-gegevens, geboortedatum en wachtwoord.
“Heeft u op een link geklikt? Het is in dat geval verstandig om uw wachtwoord te resetten. Kies bij het inloggen voor “ Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?” en vraag via “Wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord op. Heeft u hulp nodig? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 663 01 12”, schrijft Nationale Nederlanden op zijn website.